یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
استاندار مازندران رحلت آیت‌الله «حاج شیخ حبیب الله طاهری» را تسلیت گفت

سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران با صدور پیامی ارتحال عالم فاضل آیت الله حاج شیخ حبیب الله طاهری مازندرانی، استاد مبرز حوزه و دانشگاه و مولف نامی کتب و مقالات متعدد و ارزشمند در حوزه های علوم دینی و قرآنی را تسلیت گفت.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران با صدور پیامی ارتحال عالم فاضل آیت الله حاج شیخ حبیب الله طاهری مازندرانی را تسلیت گفت.

 در متن پیام حسینی پور آمده است: رحلت جانگداز آن سالک طریق حق، عالم فاضل و استاد مبرز حوزه و دانشگاه و مولف نامی کتب و مقالات متعدد و ارزشمند در حوزه‌های علوم دینی و قرآنی آیت‌الله حاج شیخ حبیب‌الله طاهری ملقب به طاهری مازندرانی موجب اندوه و تاثر فراوان اینجانب و مردم ولایتمدار دیار علویان شد.

مقام عالی دولت در مازندران در ادامه افزود: آن مجاهد عارف و رهرو آشنا به راه و رسم منزل‌ها که در منطقه هزارجریب شهرستان نکا دیده بر جهان ناسوتی گشود، از آغازین سال‌های کودکی قرآن مجید را فراگرفت و سپس نزد روحانیون، علما، مراجع و فقهای بزرگ دوران در مازندران، مشهد مقدس و حوزه علمیه قم، اندک اندک با دروس حوزوی در سطوح مقدماتی و عالی و نیز در دروس خارج فقه و اصول بهره‌مند گشت و با فلسفه و عرفان نیز از محضر دیگر بزرگان عصر خوشه چینی کرد تا خود به مدرسی آزموده در حوزه و درس خارج فقه و استادی در مراتب دانشگاهی بدل شد و تربیت طلاب و دانشجویان و تالیف کتب و مقالات بسیاری را آغاز کرد و به سرانجام رساند و قریب ۵۰ کتاب ارزشمند و ده‌ها مقاله درخور را از خود برای طالبان و پویندگان علم در بخش های مختلف برجای گذاشت.

وی اضافه کرد: زنده یاد آیت‌الله حاج شیخ حبیب‌الله طاهری از فعالان قبل از انقلاب و مروج نهضت امام خمینی (ره) در منطقه هزار جریب مازندران بود و در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های خطیر خطر حضور پیدا کرد. آن عالم مجاهد همچنین در حوزه‌های فرهنگی خدمات موثری را ایفا نمود و در ساخت مساجد و حسینیه‌ها در مناطق محروم هزار جریب، مشارکت در حوزه‌های خدمات رسانی نظیر آبرسانی و جاده سازی در روستاهای محروم هزار جریب، کمک به محرومان و ترویج و دفاع از آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه تلاش‌های ماندگاری کرد.

استاندار مازندران گفت: اینجانب مصیبت رحلت آیت‌الله حاج شیخ حبیب‌الله طاهری مازندرانی را به همه شاگردان و علاقمندان آن عزیز سفر کرده، خانواده و بیت محترم و معزی، مردم دیار علویان به‌ویژه مردم ولایتمدار شهرستان نکا تسلیت می‌گویم و از آستان خداوند سبحان؛ رحمت واسعه و رضوان و حشر با اولیای الهی را برای آن فقید سعید و صبرجمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت دارم.

تحقیق پیرامون ولایت فقیه،  انقلاب و ریشه ها،  درسهایی از اخلاق اسلامی یا آداب سیر و سلوک، بررسی مبانی فرهنگ غرب و پیامدهای آن، ۵۰ درس پیرامون عالم پس از مرگ، سیمای آفتاب: شرحی بر زندگانی حضرت مهدی (عج) و امامت عامه و خاصه بخشی از تالیفات آیت‌الله حاج شیخ حبیب‌الله طاهری مازندرانی است.
 
این عالم وارسته شامگاه پنجشنبه 26 دی ماه پس از تحمل بیماری، دار فانی را وداع گفت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها