جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
محمدجواد محبت در خاک آرام گرفت

پیکر استاد محمدجواد محبت،شاعر پرآوازه کرمانشاهی در قطعه هنرمندان باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین خاکسپاری استاد محبت که همگان او را به عنوان سراینده دوکاج می شناسند، امروز جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، مسئولان فرهنگی و دوستداران ادب در باغ فردوس کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان بر پیکر مرحوم استاد محبت نماز اقامه کرد. در این آیین چهره های ادبی با حضور در کنار پیکر استاد بار دیگر خاطرات شیرین استاد را تداعی کردند و هرازگاهی آثار او را زیر لب زمزمه کردند.

 در لابه لای این خاطرات،چهره دلنشین استاد که با چاشنی لبخند و گفتاری خاص همراه بود مرور شد، شخصیتی که هیچگاه از رسالت خطیر شاعری دور نشد و با توانمندی حرفه ای و ادبی خود تاثیری شگرف در ادبیات ملی برجای گذاشت.

به گزارش ایبنا، ‎مرحوم استاد محمدجواد محبت، سال ۱۳۲۲ در کرمانشاه چشم به جهان گشود. ‎ ازجمله آثار این شاعر فقید می‌توان به «از خیمه‌های عاشورا»، «آن سوی چهره زرد خورشید»، «موج عطرهای بهشتی»، «خانه هل اتی»، «آه... ای بانوی طوبی سایه آه...»، «گریه دل ناصبوران»، «گلوی سبز آواز»، «خاطرات سبز»، «از مرزهای فریاد»، «گزیده ادبیات معاصر»، «قلب را فرصت حضور دهید»، «رگبار کلمات»، «کوچه باغ آسمان»، «با بال این پرنده سفر کن» اشاره ‎کرد.

وی سه‌شنبه ۲۳ اسفند‌ماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان ‎تخصصی قلب امام علی‌(ع) شهر کرمانشاه درگذشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها