پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
«جشنواره طعم کتاب با عشایر» الگویی برای ترویج کتاب‌خوانی در سراسر کشور است

مهدی رمضانی در اختتامیه جشنواره طعم کتاب با عشایر گفت: تاکنون در فضای کار فرهنگی نگاه و ظرفیتی که در جشنواره طعم کتاب با عشایر وجود داشت کمتر فعال شده است و این اقدام تبدیل به الگویی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سراسر کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اختتامیه جشنواره طعم کتاب با عشایر با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در منطقه آرپناه از توابع شهرستان لالی استان خوزستان برگزار شد.
 
در این مراسم که 24 اسفند برگزار شد، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن ابراز خرسندی از حضور در اختتامیه جشنواره طعم کتاب با عشایر گفت: شور و شوق و مهربانی شما، مثال زدنی است و ما شرمنده این حجم از محبت و مهمان نوازی و وفاداری شما به اسلام و انقلاب هستیم. ما مسئولین هرگز نمی‌توانیم قدر زحمات شما را به جای آوریم؛ عزیزانی که دور از مرکز استان و امکاناتی که بسیاری از هم میهنان بهره‌مند هستند، زندگی و تلاش می‌کنند و در مقاطع مختلف تاریخ وفاداری خود را به ایران، اسلام و انقلاب اثبات کرده‌اند. دست تک تک شما عزیزان را می‌بوسم و این روز را در تقویم زندگی خود به عنوان روزی مبارک ثبت خواهم کرد.
 
رمضانی ضمن تقدیر از بانیان برگزاری این جشنواره افزود: در فضای کار فرهنگی چنین نگاه و ظرفیتی تاکنون کمتر فعال شده و این اقدام تبدیل به الگویی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در سراسر کشور خواهد شد. امیدوارم از حیث امکانات و تجهیزات قادر به ارائه خدمتی به شما باشیم و  اگر امکان ارسال کتابخانه سیار به این منطقه فراهم باشد، پیگیری می‌کنیم که در اسرع وقت این اتفاق رخ دهد. همچنین طرح کوله کتاب نیز به‌زودی در این منطقه اجرا خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه خدمات کتابخانه تنها به امانت کتاب و ایجاد فضایی برای مطالعه محدود نمی‌شود، گفت: ما ظرفیتی برای اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی داریم و می‌توانیم منتقل‌کننده دغدغه‌ها باشیم و با ایجاد فضایی آموزشی به توسعه بحث آموزش در کنار آموزش رسمی کشور بپردازیم. به‌زودی با تنوع بیشتری به ارائه خدمات می‌پردازیم و با ایجاد چارچوب و طرحی علمی و فرهنگی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. این شروع یک راه و مسیر است و در آینده به درختی تنومند در حوزه فرهنگ تبدیل خواهد شد.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها