چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
ایران و ونزوئلا کارخانه تولید کاغذ می‌سازند/ تندیس حکیم نظامی در تهران نصب می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه نشست هیات دولت از برنامه مشترک ایران و ونزوئلا برای ساخت کارخانه کاغذ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به دستاوردهای سفر اخیر خود به کشور ونزوئلا گفت: در این سفر که حضور در نمایشگاه فرهنگی و هنری مشترک ایران و ونزوئلا و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر ترجمه اسپانیولی کتاب «سلول شماره چهارده» از اهداف اصلی آن بود، مقدمات امضای دو تفاهم‌نامه فرهنگی و رسانه‌ای با همتایان ونزوئلایی صورت پذیرفت.
 
وی در ادامه گفت: احداث مشترک کارخانه کاغذ در ونزوئلا، برپایی هفته‌های فرهنگی و تشکیل کارگروه مشترک آموزشی مبارزه با تروریسم رسانه‌ای از مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه‌ها است.
 
اسماعیلی همچنین ضمن اشاره به برپایی باشکوه دومین آیین بزرگداشت حکیم نظامی گفت: به‌زودی تندیس حکیم نظامی در میدان ونک تهران نصب خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه نگاهمان به مشاهیر به نگاه محدود جغرافیایی سیاسی خلاصه نمی‌شود، گفت: مشاهیر از مظاهر اصلی وحدت منطقه ای و تمدنی ما است و از سال آینده نگاه متعالی وزارت فرهنگ به حوزه مشاهیر ادامه خواهد داشت.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه وزارت فرهنگ در سال ۱۴۰۱ به بخش قابل توجهی از وعده ها و برنامه های از پیش تعیین شده خود رسیده است، گفت: با مصوبه روز گذشته دولت، بخش عمده ای از عقب ماندگی دستمزد و حقوق کارکنان وزارت فرهنگ و نهادهای تابع جبران خواهد شد و امیدواریم با گشایش بودجه ای که با همکاری دستگاه‌های مختلف برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور به‌وجود آمده است، پرش بزرگ اعتبارات فرهنگی با تحولات و اقدامات سازنده‌ای برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه همراه باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها