چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
«محبت» به جز جولان در میدان سخن معلم بود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیام، درگذشت محمدجواد محبت کرمانشاهی ادیب و شاعر پرآوازه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیام، درگذشت محمدجواد محبت کرمانشاهی ادیب و شاعر پرآوازه را تسلیت گفت.

متن پیام دبیرکل نهاد به این شرح است: «ادیب و شاعر پرآوازه و سخن‌ورِ مایه‌ورِ ‌روزگار ما جناب استاد محمد‌جواد محبّت کرمانشاهی به جوار رحمت حق رفت و سایه‌نشین آفتابِ مهرِ مهربان الهی شد.
 
خوشا به حال او که عمر گرانمایه‌اش در جدّ و جهد شاعرانه و نثار بی‌دریغ آن تخیل زیبا بر آستان دانش و فرهنگ اسلامی و ایرانی و سرودن برای تکریم آرمان‌های متعالی گذشت! خوشا به حال او که حماسه‌گوی شهیدان بود و از شعر نغزش عطر روح‌نوازِ بیداری به مشام جان مشتاقان می‌رسید! طوبی لَه و حُسنُ مَآب. استاد محبّت، به جز جولان در میدان سخن، معلم نیز بود و چه بسیار نوجوانان میهن ما که خوشه‌چین گلستان دانایی او بودند.
 
اینجانب این فقدان غم‌انگیز را به خاندان محترم آن عزیز و همه اهالی ارجمند شعر و ادب تسلیت می‌گویم و از بارگاه خدای مهربان برای آن مسافر دار سُرور، رحمت بی‌کران می‌طلبم. امید که به مدد فیض فاخر مهدوی در ماه معظّم شعبان، روح او مهمان مائده کرامت حضرت حق باشد؛ ان‌شاءالله تعالی.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها