شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۸
سايه جشنواره شعر فجر گسترده‌تر از ديگر جشنواره‌های ادبی است

جشنواره شعر فجر بيش از ساير جشنواره‌های ادبی به شاعران جوان پرداخته و سايه گسترده‌ای بر شعر معاصر داشته است.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ستاد خبری سومين جشنواره بين‌المللی شعر فجر، «كاووس حسن‌لی» با بيان اين مطلب افزود: جشنواره شعر فجر فرصت مناسبی برای شناسايی و شكوفايی استعداهای جوانان است و برای اينكه بتواند در عرصه شعر و فرهنگ نقش موثر و تعيين‌كننده داشته باشد، لازم است از جشنواره‌های ديگر متفاوت‌تر و فراتر باشد. 

وی ادامه داد: هر اتفاقی كه در اين كشور رخ دهد باعث ‌می‌شود فرهنگ، هنر و ادبيات گسترش يابد و عميق‌تر شود و قطعاً برای هر كسی كه اهل قلم است، این اتفاقات خوشايند خواهد بود. 

مدیر علمی ـ پژوهشی مركز حافظ‌شناسی تصريح كرد: جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف در طول سال از طرف اداره‌ها و نهادها و موسسات برگزار می‌شود. هر نهاد و مؤسسه‌ای مطابق با سليقه‌ها و بر اساس اهداف خود ممكن است گروهی را تشويق كند و يكی از اين جشنواره‌ها هم جشنواره شعر فجر است كه تلاش می‌كند به شكوفايی استعدادهای شاعران جوان بپردازد و با تشويق اين افراد فضای شعر كشور را بهبود و كمال بخشد. 

حسن‌لی در پایان با تأکید بر تدوام جشنواره شعر فجر بیان کرد: مسئولان این جشنواره نبايد هيچ‌گاه رسالت اصلی خود را كه شناساندن شايستگان به فضای شعری كشور است، فراموش كنند. 

سومين جشنواره بين المللي شعر فجر از 10 بهمن تا 10 اسفند سال جاري در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها