چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
توفیقات جدید کشور در عرصه بین‌المللی، فرصت ارزشمندی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی است

محمدمهدی اسماعیلی در یکصد و پنجاه و یکمین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: تحول در اجرای برنامه‌های فرهنگی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در عرصه بین‌الملل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکصد و پنجاه و یکمین نشست شورایعالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای شورای عالی در محل این سازمان برگزار شد.
 
اسماعیلی در ابتدای این نشست ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و با اشاره به خدمات استفاده از ظرفیت‌های موجود نظام در عرصه فرهنگی، با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده، گفت: تحولات جدی در عرصه بین‌المللی ایجاد شده و فرصت‌های ارزشمندی برای توسعه همکاری‌های فرهنگی با کشورهای مختلف وجود دارد که لازم است با هماهنگی، انسجام و برنامه‌ریزی مناسب، از این ظرفیت‌ها با هدف توسعه دیپلماسی فرهنگی بهره‌برداری کرد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به‌عنوان قرارگاه فرهنگی، بین‌المللی نظام در خارج از کشور باید در این زمینه برنامه‌ریزی و تلاش مضاعفی کند.
 
وی در ادامه به توطئه و طراحی‌های شوم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان در طول 44 سال گذشته، توطئه‌ها و نقشه‌های فراوانی علیه ملت بزرگ ایران اسلامی به کار گرفته‌اند و البته همواره با شکست مواجه شده‌اند و در جنگ ترکیبی و شناختی که به راه انداخته‌اند، هجمه جدی علیه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل داده‌اند.
 
وی گفت: بر همین اساس ضروری است با اقدامات فرهنگی و تبیین دستاوردها و پیشرفت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کرد.
 
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های تجربی سازمان، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم، برنامه‌های تجربی و ایفای نقش قرارگاه فرهنگی بین‌المللی نظام را دنبال می‌کند؛ بنابراین ضروری است تا حمایت‌های لازم را به دست آورده و در همکاری با بخش‌های مختلف، اهداف مورد نظر و توسعه همکاری‌های فرهنگی را تامین کند.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، در این نشست، اعضای شورا نیز ضمن ارائه گزارش‌ها و نقطه نظرات خود، در خصوص دستورات جلسه به بحث و گفتگو پرداختند و دیدگاه‌های مربوط برای تصویب طرح‌های کلان مورد نظر را ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها