یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
کتاب «ترکیب‌بندی در عکاسی» به چاپ سی و سوم رسید

چاپ سی و سوم کتاب «ترکیب‌بندی در عکاسی» تألیف هارالد مانته، ترجمۀ پیروز سیار از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سروش؛ هارالد مانته معتقد بود: «تمامی قلمروهای هنر از قبیل نقاشی، پیکرتراشی، تئاتر، موسیقی، سینما و غیره با اصول یکسانی اداره می‌شوند؛ فقط وسایل اجرا از رشته‌ای به رشتۀ دیگر عوض می‌شود.»
 
کتاب‌هایی که در موضوع عکاسی به فارسی منتشر شده‌اند غالباً به مباحث فنی پرداخته‌اند؛ کتاب حاضر ناظر به جنبه‌های هنری عکاسی است.

در اینجا مؤلف کوشیده است بخشی از یافته‌های «مدرسۀ معماری و هنر باوهاوس» را بر هنر عکاسی انطباق دهد و مطالب را تحت 48 عنوان به نحوی کاربردی عرضه کند. باوهاوس، که نامی بلند در تاریخ آموزش هنر اروپاست، هنرکده‌ای بود که در جهت صورت‌بندی و تدوین اصول بنیادین هنر تلاش‌های ماندگاری انجام داد، شاگردان بسیاری پرورد، و کتاب‌های آموزشی متعددی منتشر کرد. گفته می‌شود تأثیر انقلاب هنری این مدرسه، که در آلمان بین دو جنگ جهانی فعال بود، در تمامی قلمروهای آفرینش هنری بر جای مانده است.
 
هارالد مانته در 1936 در برلین متولد شد. او عکاس، هنرمند و طراح آلمانی است که از سال 1960 تأثیر زیادی بر عکاسی رنگی در آلمان گذاشته است. وی در نسل دوم دانشجویان باوهاوس بود و ایده‌های استادان مشهور باوهاوس را به عکاسی تبدیل کرد. کتاب‌های درسی او در زمینۀ ترکیب‌بندی و طراحی رنگ در سراسر جهان شناخته شده است.
 
کتاب حاضر ناظر به جنبه‌های هنری عکاسی است که تحت 48 عنوان به نحوی کاربردی عرضه شده است.
 
چاپ سی و سوم این کتاب در 108 صفحۀ مصور خشتی، شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 170.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها