دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کتاب «روح‌الله» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد کتاب «روح‌الله»؛ روایت مستند زندگی امام خمینی (ره) به قلم هادی حکیمیان چهارشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) در فروشگاه کتاب به‌نشر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ در این نشست که با حضور بهروز افخمی، منتقد، محمد رودگر، پژوهشگر، محمدقائم خانی، دبیر نشست و هادی حکیمیان، نویسنده اثر برگزار می‌شود، جدیدترین اثر انتشارات شهرستان ادب درباره زندگی امام خمینی (ره) نقدوبررسی خواهد شد.
 
زندگی تاریخی و سیاسی شخصیت‌های بزرگ و به ویژه رهبران اثرگذار در انقلاب‌های مهم، همواره از علاقه‌مندی‌های اقشار کتاب‌خوان جامعه بوده است. سیدروح‌الله موسوی خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، شخصیتی چندبُعدی داشت که مطالعه و شناخت ابعاد زندگی او، هم در فهم تاریخ معاصر مؤثّر است و هم می‌تواند در تصمیم‌گیری برای افق‌های آینده اثرگذار باشد.
 
هادی حکیمیان پس از چند تجربه همکاری موفّق با نشر شهرستان ادب و تألیف آثاری همچون «برج ناز»، «برج قحطی»، «باغ خرمالو» و «خواب پلنگ» این بار سعی داشته است به تعبیر خود، پاره‌ای از رخدادهای مهمّ تاریخی مؤثّر در شکل‌گیری شخصیت آیت‌الله خمینی و به تبع آن، انقلاب اسلامی، مدیریت حضرت امام (ع) در جامعه و جنگ را به زبان داستان و رمان، برای مخاطبان ادبیات در قالب کتاب «روح‌الله» روایت کند.
 
«روح‌الله» تکیه بر وقایع مستندی دارد که در کنار یکدیگر، بخش‌های مهمّی از زندگی تاریخی و سیاسی رهبر انقلاب اسلامی را بازگو می‌کند. منابع و مأخذ مذکور در پایان کتاب، به خوبی روشنگر دقّت نویسنده و تلاش او برای روایتی دقیق از وقایع دارد؛ ولی این امر، منافی استفاده نویسنده از تکنیک‌های معمول زندگی‌نامه‌نویسی برای تبیین و جذّابیت بیشتر اثر نیست. اثر در ده فصل نوشته شده و هر فصل، راوی یکی از بخش‌های مهمّ زندگانی امام خمینی است.
 
به مناسبت فرا رسیدن چهل‌وچهارمین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی، نشست نقدوبررسی این اثر چهارشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) ساعت ۱۰‌و نیم صبح در فروشگاه کتاب به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) به نشانی تهران، خیابان انقلاب، روبه‌روی در اصلی دانشگاه تهران، جنب بانک صادرات، پلاک ۱۲۴۴ برگزار می‌شود.
 
همچنین علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را به‌طور زنده از آپارات کتابفروشی به‌نشر به نشانی الکترونیکی www.aparat.com/entesharat_behnashr مشاهده کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها