سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰
«جهان‌بيني فردوسي» به روايت ميرجلا‌ل‌الدين كزازي

دهم بهمن‌ماه، نشست «جهان‌بيني فردوسي» با سخنراني دكتر ميرجلال‌الدين كزازي به كوشش كانون فردوسي در فرهنگسراي ابن‌سينا، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، در اين نشست، دكتر ميرجلال‌الدين كزازي، استاد ادبيات و شاهنامه‌پژوه، درباره «جهان‌بيني فردوسي» سخن خواهد گفت و امير صادقي از شاهنامه‌خوانان پرآوازه‌ كشورمان، روايت‌هايي از شاهنامه‌ را بيان خواهد كرد.

دكتر ميرجلال‌الدين كزازي به جهان‌بيني فردوسي اشاره كرد و به «ايبنا» گفت: «جهان‌بيني فردوسي از اين روي است كه بدانيم نگاه فردوسي به جهان و انسان چگونه است و به ديدگاه روشن‌تر چگونه آدمي مي‌تواند در جهان شادمان و نيك‌بخت بزيد و به آرمان و آماج خود در زندگاني برسد.»

وي در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: «فردوسي تنها حماسه‌سراي ايران زمين و خالق كتاب بي‌نظير شاهنامه است و بدون شك فرهنگ و ادب فارسي مديون فردوسي و شاهكار عظيم اوست. اين كتاب حماسي سراسر پند، اندرز و خردگرايي به‌شمار مي‌آيد.»

اين نشست دهم بهمن‌ماه ساعت ١٠ صبح برپا مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين نشست به نشاني شهرك قدس، ايران‌زمين شمالي، فرهنگسراي ابن‌سينا مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط