چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
درباره یارانه کتاب 100 هزارتومانی برای هر کد ملی ایرانی

سامانه فروش کتاب، زمینه‌‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند تا خریداران بدون مراجعه حضوری و ساعت‌ها انتظار، نام کتاب خود را جست‌و‌جو و خریداری کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، «یارانه کتاب ۱۰۰ هزار تومانی با هر کد ملی ایرانی» قطعا خبری وسوسه‌کننده برای هر ایرانی کتابخوان است؛ زیرا برای آنان که اهل کتاب و کتاب خواندن هستند هیچ خبری مانند اختصاص دادن یارانه کتاب جذاب نبوده و نیست. به همین دلیل در این مطلب به زیر و بم یارانه کتاب ۱۰۰ هزارتومانی می‌پردازیم تا همه دوستداران کتاب بتوانند به راحتی در سامانه کتاب از این خدمت بهره‌مند شوند. پس اگر فردی را در اطراف خود سراغ دارید که به کتاب خواندن علاقه دارد اما از این خبر مطلع نیست این مطلب را به گوش او برسانید تا از این قافله عقب نماند.

در این مطلب سعی کرده‌ایم به معرفی سامانه خرید از کتابفروشی،‌ مزیت‌های خرید از آن،‌ یارانه کتاب ۱۰۰ هزار تومانی و نحوه دریافت آن بپردازیم. در نهایت به سوالات متداول کاربران درباره یارانه کتاب و سامانه پاسخ‌های کوتاه و کاملی داده شده است.
 
ماجرای یارانه کتاب از کجا شروع شد؟
داستان یارانه کتاب از آن‌جا شروع شد که سامانه خرید از کتاب‌فروشی 26 آبان‌ماه سال جاری مصادف با روز «ناشران،‌ کتاب‌فروشان و ارکان صنعت نشر» با حضور محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. هدف از طراحی این سامانه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ایجاد زمینه‌ای راحت برای خرید کتاب به صورت آنلاین است؛ بنابراین ایده تخصیص یارانه کتاب به افراد کتابخوان ازجمله دانشجویان شکل گرفت.

سامانه خرید از کتابفروشی
در این سامانه، کتابفروشی‌های مختلفی عضو هستند و از سوی آن‌ها بیش از 2 میلیون و 100 هزار نسخه کتاب عرضه می‌شود. با عضو شدن در این سامانه کاربران در هر نقطه‌ای از ایران همیشه به ویترینی پُر از کتاب دسترسی خواهند داشت که می‌توانند در آن جست و جو و با خیال راحت کتاب دلخواه و مورد نیاز خود را خریداری کنید.


                           
                    


به‌عبارت دیگر سامانه فروش کتاب، زمینه‌‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند تا خریداران بدون مراجعه حضوری و ساعت‌ها در انتظار یافتن کتاب مورد نظر، نام کتاب خود را جست‌وجو و خریداری کنند. این موضوع بالطبع برای افرادی که در مناطق اطراف خود از کمبود کتابفروشی‌ها رنج می‌برند امر بسیار مطلوبی به شمار می‌رود.

همچنین طراحی این سامانه برای کتابفروشی‌ها نیز مطلوب واقع شد؛ زیرا در این صورت همه کتابفروشی‌های عضو در سامانه فروش کتاب از شانسی برابر برای فروش برخوردارند. برای عضو شدن در این سامانه چه در مقام کتابفروش و چه در مقام کاربر نیاز به تجهیزات و فرایند خاصی نیست و با حداقل امکانات فناوری می‌توانید عضو شوید. یکی از مزیت‌های این سامانه این است که شما این امکان را دارید یک کتاب را به دلیل قیمت مناسب‌تر از یک کتابفروشی و کتابی دیگر را از کتابفروشی دیگری خریداری و به سبد خرید خود اضافه کنید.

بنابراین به‌طور خلاصه ازجمله مزایای طراحی سامانه فروش کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


عضو شدن راحت کتابفروشی‌ها و کاربران در سامانه
  • دسترسی همگانی راحت در هر نقطه‌ای از کشور به سامانه
    برای آن دسته از کتابفروشی‌هایی که سایت مستقل و جداگانه برای فروش کتاب ندارند استفاده از سامانه فروش کتاب گزینه بسیار مناسبی است
    بهبود چرخه تولید و توزیع کتاب
    دسترسی و امکان خرید کتاب در طول بیست و چهار ساعت از شبانه روز
    امکان خرید کتاب‌های مجزا از چندین کتابفروشی مختف و ارسال آن‌ها در قالب یک پکیج به شما
    از همه مهم‌تر اختصاص دادن انواع یارانه‌ها برای کاربران ازجمله یارانه کتاب و پست.
و اما به موضوع اصلی خود یعنی یارانه کتاب برگردیم. اکنون که متوجه شدیم ماجرای یارانه کتاب از کجا رقم خورد و سامانه فروش کتاب چه سامانه‌ای است، بهتر است به سوال زیر پاسخ دهیم.


یارانه کتاب چیست؟‌
یارانه کتاب یعنی با خریداری کتاب به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و بیشتر شما ۱۰۰ هزارتومان کمتر از آن مبلغ پرداخت می‌کنید. این ۱۰۰ هزارتومان همان یارانه کتاب بوده که به هر نفر تعلق می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که در صورتی که کمتر از ۴۰۰هزارتومان کتاب خریداری کنید تخفیف ۲۵ درصدی شامل خرید شما می‌شود، به طور مثال اگر مجموع خرید شما به ۱۰۰ هزارتومان رسید ۷۵ هزار تومان پرداخت می‌کنید. بنابراین یارانه کتاب، مبلغی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان است که برای هر خریدار عضو در سامانه فروش کتاب در نظر گرفته شده است. البته در صورتی که خریدار با مبلغی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان به بالا از این سامانه خریداری کند.



                           


نحوه دریافت یارانه کتاب  
برای اینکه یارانه کتاب به شما تعلق گیرد کافی است که وارد سامانه c.ketab.ir شوید و در آن جا سامانه خرید از کتابفروشی را انتخاب کنید. با وارد شدن به این سامانه، کد ملی را وارد کنید که سیم‌کارت تلفن به نام آن ثبت شده باشد. به این صورت به هر کد ملی یارانه کتاب ۱۰۰ هزارتومانی اختصاص داده می‌شود؛ همچنین توجه کنید که شما با خرید کتاب از سامانه خرید کتابفروشی تنها مبلغ ۸۰۰۰ تومان را پرداخت می‌کنید و مابقی تعرفه به عنوان یارانه ویژه در نظر گرفته است. یارانه ویژه یا همان اختلاف قیمت پست واقعی برای هر منطقه با ۸۰۰۰ تومان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌شود.


                          



سوالات متداول درباره با یارانه کتاب
در این قسمت به آن دسته از سوالات پرتکرار که در رابطه با یارانه کتاب برای دوستداران کتاب پیش می‌آید، پاسخ‌های کوتاه داده شده است.

مبلغ یارانه کتاب چقدر است؟
مبلغ یارانه کتاب یک میلیون ریال (۱۰۰ هزارتومان) بوده و در صورتی می‌توانید از آن استفاده کنید که بعد از ثبت‌نام در سامانه خرید از کتابفروشی تا سقف ۴۰۰ هزار تومان یا بیشتر خریداری کنید. در صورتی که مبلغ خرید کم‌تر از ۴۰۰ هزارتومان باشد تخفیف ۲۵ درصدی نیز به شما تعلق می‌گیرد.

به هر کد ملی تنها یک بار یارانه کتاب تعلق می‌گیرد؟
بله. با وارد کردن هر کد ملی ایرانی که سیم‌کارت تلفن به نام آن ثبت شده باشد تنها یکبار یارانه ۱۰۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد.

آدرس سامانه خرید از کتابفروشی چیست؟
Ketab.ir آدرس اینترنتی خرید از کتابفروشی بوده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت ویترین دائمی کتابفروشی‌ها را مشاهده کرده و کتاب دلخواه خود را جست و جو و خریداری کنند.

آیا کتاب‌‌ها در سامانه خرید از کتابفروشی تنوع دارند؟
بله. در این سامانه به دلیل عضویت کتابفروشی‌های مختلف در سراسر کشور تنوع کتاب بسیار بالا بوده و موضوعات مختلفی را شامل می‌شوند. ازجمله کتاب‌های موجود در این سامانه می‌توان به کتاب‌های درسی، روانشانسی،‌ مدیریتی،‌ بازرگانیِ،‌ فلسفی و غیره اشاره کرد. به همین دلیل به جرئت می‌توان گفت که تنوع کتاب در سامانه خرید از کتابفروشی بالاست.

آیا استفاده ازسامانه خرید از کتابفروشی و یارانه کتاب محدودیت جغرافیایی دارد؟
خیر. همه افراد بدون محدویت جغرافیایی و تنها با در دست داشتن تلفن همراه هوشمند و کد ملی می‌توانند کتاب مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.  در نهایت هم بعد از گذشت چند روز با توجه به مسافت و روزهای کاری پست باید منتظر بمانند تا کتاب به دست آن‌ها برسد. همچنین یارانه کتاب به همه افراد ازجمله محصلین، دانشجویان و غیره تعلق می‌گیرد.

برچسب‌ها:
در نهایت برای نتیجه گرفتن بهتر می‌توانید از برچسب کوئری‌های زیر استفاده کنید.
  • یارانه کتاب
    یارانه کتاب ۱۰۰ هزارتومانی
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    بن کتاب
    خرید مجازی کتاب
    خرید آنلاین کتاب
    سایت کتاب
    سایت خرید کتاب
    دریافت یارانه خرید کتاب
    خرید کتاب از کتابفروشی
    خرید کتاب از کتاب فروشی
     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها