چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کتاب «کارنامه سید محمد خاتمی، بررسی و نقد دیدگاه‌ها مواضع و عملکرد» 

کتاب «کارنامه سید محمد خاتمی، بررسی و نقد دیدگاه‌ها مواضع و عملکرد» از سوی گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سید محمد خاتمی یکی از چهره‌هایی است که به‌واسطه نظام اسلامی شناخته شد و توانست با حمایت برخی چهره‌های مبارز، بر مسند ریاست جمهوری و نیز مدت طولانی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تکیه کند. رفتارها و اقدامات او در این مسئولیت‌ها، قطعاً ناشی از نوع نگرش و باورهای اوست و شناخت همه اینها برای مردم بخصوص جوانان اهمیت زیادی دارد.

یک وجه این اهمیت ناشی از آثار نگرش و رفتارها و تصمیمیات خاتمی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی است و اینکه در روند حرکت نظام اسلامی، رشد و پیشرفت کشور و ارتقاء آرمانگرایی و انقلابی‌گری مردم، چه دستاوردی بر جای گذاشته است. قطعاً شناخت دقیق این مسئله، یک تجربه گرانقدر برای بصیرت افزایی و تضمین آیندة نظام خواهد بود.

وجه دیگر اهمیت شناخت سیدمحمد خاتمی و عملکرد او، انطباق شعارها و تبلیغات و ادعاهای وی با واقعیت‌های مستندِ اقدامات و تصمیمات او و آثار آنهاست. از ورای فضاسازی‌های رسانه‌ای و دعوی‌های جناح‌ها و شخصیت‌ها؛ با ملاک مواضع و سیاست‌ها و رهنمودهای رهبری فرزانه انقلاب باید او را شناخت تا میزان التزام به قانون اساسی، ولایت فقیه و منافع ملی و مردمی را درک کرد.

یک وجه دیگر اهمیت این بررسی و شناسایی چهره خاتمی، ضرورت پاسخگویی او به مردم و صاحبان این نظام یعنی محرومین و خانواده‌های شهدا و مردم متدین است که در طی سال‌های مسئولیت او و پس از آن به عنوان شخصیت اول جریان اصلاحات، از رفتارها و عملکرد وی چه آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی دیده‌اند.

گروه تحقیق مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت این کتاب را در 9 فصل و یک پیوست تدوین و تألیف نموده است. این کتاب در دولت مدعی اعتدال (تدبیر و امید) غیر مجاز شناخته شده و مدت 4 سال برای اخذ مجوز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معطل ماند!!

مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت این کتاب را در قطع وزیری و 526 صفحه با قیمت 150 هزار تومان منتشر و در دسترس مخاطبان قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها