سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
طنزپردازان رادیو و کتاب زیر یک چتر

دومین جشنواره‌ «زیر چتر لبخند» با محوریت کشف استعدادهای برتر حوزه‌ی طنز و رادیو آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شبکه‌ تلویزیونی کتاب با مشارکت رادیو صبا، دومین جشنواره‌ «زیر چتر لبخند» را به‌منظور استعدادیابی میان علاقه‌مندان و فعالین حوزه‌ فکاهه و طنزپردازی صداپایه‌ ایران برگزار می‌کند.

 این‌جشنواره به تفکیک در دوبخش آزاد (مردمی) و حرفه‌ای برای کشف و استعدادیابی طنزپردازان جدید برنامه‌های رادیویی، علاقه‌مندان و فعالین را وارد رقابت ‌می‌کند.

از این‌رو در بخش حرفه‌ای، آثار تولیدشده‌ی فعالین رادیویی سازمان صدا وسیما با یکدیگر رقابت می‌کنند و در بخش مردمی، آثار تولید شده از سوی مخاطبین امکان حضور در رقابت‌ را پیدا خواهند کرد. لازم به‌ذکر است، شرکت در بخش مردمی برای عموم مردم و غیربرنامه‌سازان رادیویی امکان‌پذیر است.

از بخش‌های ویژه‌ی دوره‌ دوم این‌رویداد ملی، می‌توان به اضافه‌شدن بخش «کتاب محبوب من» اشاره داشت که با حمایت ویژه‌ شبکه‌ تلویزیونی کتاب به میدان آمده‌ است. این‌بخش علاوه‌بر توجه به استعداد‌‌های حوزه‌ی طنزپردازی نگاه ویژه‌ای نیز به بستر فعال فرهنگی موجود در حوزه‌ی کتاب دارد و خواستار غنی و مؤثرترشدن این رویداد ملی است.

شبکه‌ی تلویزیونی کتاب در طول برگزاری جشنواره به تولید ویژه‌برنامه‌ و پخش آثار شرکت‌کنندگان نیز توجه ویژه‌ای دارد تا بستری مناسب برای پیگیری مخاطبین و علاقه‌مندان اخبار مربوط به جشنواره فراهم کند. مخاطبین این‌برنامه‌ها می‌توانند برای دسترسی به این‌شبکه‌ی تلویزیونی به نشانی www.ketab.tv مراجعه کنند.

شرکت‌کنندگان مردمی نیز می‌توانند آثار خود را در محورهای خانواده‌ی شاد و مهارت‌های ارتباطی، ترویج فرهنگ مصرف، حقوق و رفتار شهروندی و درانتها، هجو رسانه‌های غربی محک بزنند و در قالب‌های کتاب محبوب من (خوانش بخشی از یک کتاب طنز)، اجرای لطیفه و خاطره‌گویی طنز میهمان این جشنواره باشند.

این‌شبکه در انتها اضافه کرد: با اعلام رسمی این فراخوان توسط شبکه‌ی کتاب، علاقه‌مندان و فعالین می‌توانند از سوم لغایت بیستم بهمن‌ماه آثار خود را به سایت www.hodhod.irib.ir ارسال کنند و درباره‌ی اختتیامه و آیین تقدیر از آثار برگزیده نیز، تاریخ پانزدهم اسفندماه را اعلام کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها