یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
آغاز انتشار مجموعه کتاب صوتی «سرگذشت استعمار» 

مجموعه 15 جلدی سرگذشت استعمار» نوشته مهدی میرکیایی با صدای «پیمان طالبی» از امروز در پلتفرم‌های کتاب‌های صوتی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سماوا،‌ مجموعه کتاب صوتی «سرگذشت استعمار» به قلم مهدی میرکیایی توسط سماوا ناشر کتاب‌های صوتی تولید شده است. سماوا در نخستین گام جلد‌های اول تا سوم این مجموعه را با صدای پیمان طالبی تولید کرده است و در هفته اخیر از طریق اپلیکیشن‌های فیدیبو،طاقچه و کتابراه در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. پیمان طلبی گوینده مطرح کشور، اولین تجربه خود را در عرصۀ کتاب صوتی ، به مخاطبان ارائه داده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی دربارۀ این کتاب فرمودند: من اخیراً یک کتابی دیدم که یکی از همین نویسندگان خودمان‌ (مهدی میرکیایی) نوشته، به نام سرگذشت استعمار ؛ پانزده شانزده جلد کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای، ۱۲۰ صفحه‌ای است؛ تشریح می‌کند که استعمار چگونه در قارّۀ آمریکا و در قارّۀ آسیا توانست ثروت‌های این‌ها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند. کشور انگلیس ثروتمند نبود، فرانسه ثروتمند نبود، کشورهای اروپایی ثروتمند نبودند؛ این‌ها ثروت کشورهای دیگر را گرفتند.

میرکیایی که خود استاد دانشگاه در رشته تاریخ است، در این مجموعه تلاش کرده به مخاطبان نوجوان خود یادآوری کند که استعمار چگونه متولد شد و ممالک مستعمره خود چه نقشی در خلق این مولود نامبارک داشتند. نویسنده در مجموعه حاضر «سرگذشت استعمار» را از قرن پانزدهم تا قرن بیستم میلادی پیگیری و روایت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها