دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
درس‌گفتارهایی برای بررسی محتوایی قانون بوعلی برگزار می‌شود

درس‌گفتارهایی برای بررسی محتوایی قانون ابن‌سینا؛ چهارشنبه‌ها در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد بوعلی‌سینا، رئیس روابط عمومی این بنیاد در این‌باره گفت: کتاب قانون ابن‌سینا از هزار سال پیش تا کنون همواره مرجعیت  علمی خود را حفظ کرده و در دوره‌ای پانصد ساله در دانشگاه‌های اروپایی مهمترین کتاب پزشکی برای تدریس و معالجه بوده است. کار تصحیح انتقادی- علمی متن عربی این کتاب در این بنیاد از ده سال پیش شروع شده است که کتاب‌های اول و دوم آن چاپ شده و به زودی بخش اول از کتاب سوم نیز چاپ و نشر خواهد شد.
 
توکل دارائی افزود: به منظور آشنایی علاقه‌مندان، درس‌گفتارهایی درباره قانون با تدریس اساتید مرتبط برگزار می‌شود که متن‌خوانی القانون توسط استاد نجفقلی حبیبی، مصحح عربی این کتاب آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه خواهد داشت. برای بررسی محتوایی قانون و تأثیر آن در پزشکی دوره اسلامی و اروپای قرون وسطی نیز استاد دکتر محمدصدر، پزشک و دانش‌آموخته تاریخ پزشکی از دانشگاه پاریس درس‌گفتارهایی را چهارشنبه‌ها از 5 بهمن سال جاری تا 24 اسفند تدریس خواهد کرد و در آن درباره شروح قانون، ترجمه‌های آن به زبان‌های مختلف اروپایی، تأثیرپذیری قانون از کتاب‌های پیش از خود، تأثیرگذاری محتوایی و ساختاری قانون بر دانشمندان و طبیبان پس از ابن‌سینا، پایان‌نامه‌های مرتبط با قانون و نسخه‌های مختلف القانون در داخل و خارج از ایران مباحث تخصصی ارایه خواهد شد.
 
بنا به این گزارش، درس‌گفتارهای بررسی محتوایی قانون و متن‌خوانی آن به ترتیب از ساعت 13 تا 15 و 15 تا 17 روزهای چهارشنبه به نشانی تهران، خیابان کارگر شمالی، روبروی موزه هنرهای معاصر، کوچه فردوسی، پلاک 8، واحد 2 به صورت رایگان برای دانشجویان و علاقه‌مندان دایر خواهد شد. همچنین این درس‌گفتارها به صورت آنلاین از اینستاگرام بنیاد بوعلی‌سینا به نشانی @avicennathegreat و از skyroom با هماهنگی با شماره 09918196051 پخش خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها