دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
بازدید از «نمایشگاه بانوان واقف در کتابخانه و موزه ملی ملک»

آثار اهدایی و وقفی 13 بانوی نیک‌اندیش و نیکوکار در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در معرض نمایش دوستداران فرهنگ و تمدن این سرزمین قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، مجموعه‌های اهدایی و وقفی 13 بانوی نیکوکار در زمینه‌های گوناگون آثار موزه‌ای همچون اسناد، تابلوی نقاشی، آثار لاکی، تمبر و اشیای تزیینی و منابع ارزشمند کتابخانه‌ای همچون نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی در «نمایشگاه بانوان واقف در کتابخانه و موزه ملی ملک» آرام گرفته‌اند. این نمایشگاه از روز چهارشنبه 21 دی 1401 هم‌زمان با برپایی آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران گشایش یافته است.

در گوشه‌ای از نمایشگاه آثار اهدایی و وقفی سه بانو به چشم می‌آید که از تباری آشنایند؛ از خاندان حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک. عزت‌ملک و صدیقه (دختران حاج حسین آقا ملک) و فاطمه سودآور (دختر عزت‌ملک ملک و نوه حاج حسین آقا ملک) ره‌روی مسیر او در پاسداری از فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به شمار می‌آیند. ده تن دیگر، از بانوانی‌اند که آثار گوناگون موزه‌ای و کتابخانه‌ای را در سال‌های گذشته به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا و وقف کرده‌اند. بانو ایران دست‌غیب بهشتی، بانو نسرین دست‌غیب بهشتی، بانو منیرالسادات بحری (شهنیا)، بانو هایده غفاری، بانو امیربانو کریمی فیروزکوهی، بانو لادن جهانسوز، بانو میمنت ذوالقدر (میرصادقی)، بانو پروین‌دخت فتوحی، بانو فاطمه باقری یزدلی (فروتن) و بانو احترام‌الملوک هادی‌زاده هرندی، مجموع واقفان و اهداکنندگانی‌اند که گزیده آثارشان در نمایشگاه «نمایشگاه بانوان واقف در کتابخانه و موزه ملی ملک» به نمایش درآمده است.

برای دیدار این نمایشگاه می‌توانید از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 9 تا ساعت 16 به ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) مراجعه کنید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها