یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
سلسله نشست‌های «جریان‌شناسی فرهنگی آمریکای لاتین» آغاز می‌شود

اداره کل توسعه روابط فرهنگی اروپا- آمریکای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سلسله نشست‌های «جریان‌شناسی فرهنگی آمریکای لاتین» را با سخنرانی روحانی مسجد التوحید بوئنوس آیرس آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای رسالت خود مبنی بر گسترش ارتباطات بینا فرهنگی و ضرورت آشنایی با فرهنگ دیگر کشورها سلسه نشست‌هایی را با استفاده از پتانسیل منظومه علمی و فرهنگی کشور و در راستای شناخت جریانات فرهنگی-اجتماعی و دینی رایج در آمریکای لاتین برگزار می‌کند.

جریان شناسی یک ضرورت اساسی در روزگار معاصر و از مهمترین ابزارها برای فعالیت در عرصه‌های فرهنگی است، آشنایی با فرهنگ کشورها می‌تواند از پراکندگی فرهنگی جلوگیری کرده و باعث ایجاد همسویی و وفاق فکری و کسب توانمندی لازم برای مواجهه اصولی با دیگر فرهنگ‌ها شود و این موارد از مهمترین ثمره‌های جریان شناسی فرهنگی به شمار می‌رود.

جریان شناسی فرهنگی، می‌تواند راهبردهای جدیدی را برای فعالیت‌های فرهنگی ارائه کند و با توجه به سرعت سیر تحولات سیاسی و اجتماعی در جهان و بویژه در آمریکای لاتین، برگزاری جلسات با متخصصین منظومه علمی و دانشگاهی کشور می‌تواند در تبیین مسیر راه فعالیت‌های آتی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این حوزه راهگشا باشد.

به همین منظور اداره کل توسعه روابط فرهنگی اروپا- آمریکای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سلسله نشست‌هایی را با موضوع جریان شناسی در آمریکای لاتین را در دستور کار خود قرار داده است. این جلسات در ۱۵ جلسه و در روزهای یکشنبه هر هفته از ساعت ۱۰-۱۲ در سالن اجتماعات معاونت توسعه روابط فرهنگی بین المللی برگزار خواهد شد.

اولین جلسه این نشست امروز ۰۲/‏۱۱/‏۱۴۰۱‬ برگزار می‌شود و سخنرانان مدعو حجت الاسلام و المسلمین محمد امین ناجی مدیر مؤسسه نسیم رحمت و شیخ عبدالکریم پاز امام جمعه مسجد التوحید بوئنوس آیرس آرژانتین هستند.

سایر موضوعاتی که در جلسات آتی این نشست‌ها مطرح خواهند بود عبارتند از:
• جریان شناسی فرهنگی آمریکای لاتین در حوزه دین و مذهب
• جریان شناسی فرهنگی آمریکای لاتین در حوزه جریان‌های شاخص فکری و فلسفی
• جریان شناسی فرهنگی آمریکای لاتین در حوزه هنرهای نمایشی (تئاتر، سینما و…)
• جریان شناسی فرهنگی آمریکای لاتین در حوزه هنرهای تجسمی (طراحی، عکس و…)
• جریان شناسی فرهنگی آمریکای لاتین در حوزه رسانه
• جریان شناسی فرهنگی آمریکای لاتین در حوزه ادبیات، شعر، رمان و...
• جریان شناسی فرهنگی آمریکای لاتین در حوزه گرایشات جدید سیاسی، دولت احزاب و جریانات در مبارزه با امپریالیسم و نظام سلطه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها