یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
سه کتاب کانون به عنوان سفیر دوستی به نیکاراگوئه می‌رود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی با سه وزیر «آموزش»، «خانواده» و «جوانان» جمهوری نیکاراگوئه برای انتقال دانش و تجربیات کانون به این کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ حامد علامتی در این نشست که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش ایران برگزار شد، ابتدا به تشریح و معرفی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کانون برای همکاری‌های مشترک پرداخت و پس از آن از آمادگی کانون برای انتقال این دانش و تجربه به نیکاراگوئه خبر داد.

همچنین وی در این نشست که یوسف نوری، وزیر و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، حق نشر سه کتاب کانون با عنوان‌های «یخی که عاشق خورشید شد»، «قدم یازدهم» و «خداحافظ راکون پیر» به زبان اسپانیایی را از طرف کودکان ایران به کودکان نیکاراگوئه (سرزمین دریاچه‌ها و آتش‌فشان‌ها) هدیه کرد تا این کتاب‌ها در محدوده جغرافیایی آن کشور منتشر و در اختیار مخاطبان این آثار قرار بگیرد.

علامتی در همین حال از وزرای کشور نیکاراگوئه درخواست کرد کتاب «امام خمینی و انقلاب اسلامی» نوشته ارنستو کاردینال از نویسندگان برجسته آن کشور را برای ترجمه و انتشار در ایران در اختیار کانون قرار دهند.

این دیدار در فضایی صمیمی برگزار و با استقبال جوانا فلورس خیمنس، وزیر خانواده، لیلیام هررا مورنو، وزیر آموزش و اوسین گوارا آگوئرو، وزیر جوانان جمهوری نیکاراگوئه روبه‌رو شد.

در ابتدای این نشست فاطمه سندگل، دانش‌آموز کلاس نهم و یکی از اعضای کانون تهران به زبان اسپانیایی به مهمانان خیرمقدم گفت که وزرای نیکاراگوئه از کیفیت مکالمه زبان وی اظهار شگفتی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها