یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
عرضه ۳ اثر جدید تاریخ شفاهی شیراز مرکزی سوره مهر

مسئول واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از قرار گرفتن ۳عنوان از تازه‌ترین آثار تولیدی این واحد در ویترین اصلی فروشگاه مرکزی سوره مهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس، محمدحسین عظیمی ضمن اعلام این خبر، گفت: در ماه‌های گذشته روند تولیدی جدیدی در این واحد شکل گرفته که قرار گرفتن این آثار در ویترین فروشگاه مرکزی سوره مهر مهر تاییدی بر جدی بودن این روند و چرخه تولید و نشر است.

وی افزود: کتاب لاینز نوشته نجمه طرماح با موضوع خاطرات شهید ناصر ورامینی، کتاب سینه خیز ساعت تا عرش خاطرات شهید عبدالحمید تقی‌زاده بهبهانی به قلم حسن تقی‌زاده بهبهانی و کتاب چند حبه قند خاطرات رفعت‌السادات نعمت‌اللهی پرستار دفاع مقدس نوشته مریم شیدا و طاهره امامی ۳ عنوان کتابی هستند که در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفتند.

مسئول واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری فارس ادامه داد: کتاب لاینز درباره شهید ناصر ورامینی فرمانده‌ جوان است که در سن پانزده سالگی به لشکر عاشقان پیوست و با حضور دائمی خود در اغلب عملیات‌ها یازده بار مجروحیت را تحمل کرد تا شاهد شهادت را در آغوش کشد.

وی با اشاره به کتاب چند حبه قند تصریح کرد: هدف از نشر این کتاب‌ها معرفی و انتقال سرگذشت و تجربیات نسلی از اهالی استان است که در برپایی و دفاع جانانه از انقلاب اسلامی نقشی موثر داشتند. انتخاب خانم رفعت‌السادات نعمت‌اللهی، از پرستاران دوران دفاع مقدس نیز بدین سبب صورت گرفت که گوشه‌ای از حضور، شجاعت و ازخودگذشتگی کادر درمان در این دوره به تصویر کشیده شود.

عظیمی سینه‌خیز تا عرش را دیگر کتاب این مجموعه خواند و ادامه داد: این اثر نیز سرنوشت یکی دیگر از نوجوانانی که در عرصه عشق و شهادت قد کشیدند و بزرگی و بزرگ‌مردی را تجربه کردند یعنی شهید عبدالحمید تقی‌زاده بهبهانی را به قلم برادرش که خود از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است را به تصویر کشیده و روایتی خواندنی و جذاب را عرضه داشته است.

وی افزود: در سالیان گذشته تلاش‌های قابل‌توجهی برای شکل گرفتن این روند صورت گرفته بود اما معمولاً کارها کمتر به نتیجه نهایی می‌رسید آنچه هم اکنون شاهد آن هستیم تبدیل تک اتفاق‌ها به یک روند و چرخه تولید است تا علاقه‌مندان بتوانند با مراجعه به فروشگاه‌های سوره مهر یا از طریق پایگاه اینترنتی این انتشارات، آثار ارزشمند تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس را نیز تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها