شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
آمادگی وزارت فرهنگ برای همکاری گسترده با کشورهای حاضر در کنگره بانوان تاثیرگذار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار گفت: جمهوری اسلامی ایران با الهام از اندیشه‌های اصیل امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای و تدابیر رئیس جمهور محبوب کشورمان، فارغ از جنسیت بر شایسته گزینی در مناصب مدیریتی تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه سی‌ام دی‌ماه در نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن قدردانی از همسر رئیس جمهور کشور به‌عنوان مبتکر برپایی این کنگره بین‌المللی گفت: امروز بسیاری از زنان شایسته کشور در بخش‌های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت هستند و بخش مهمی از آنان در سطح بالای مدیریتی و اجرایی فعال هستند.
 
وی در ادامه به افزایش چشمگیر تعداد نویسندگان زن در دوران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نویسنده ۲۸ هزار کتاب منتشر شده در سال جاری از بانوان فرهیخته کشورمان بودند، این مسئله در حالی رخ داده است که این آمار در سال ۱۹۷۹ میلادی و همزمان با سال اول پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱۱ نفر در سال بود.
 
اسماعیلی ادامه داد: همچنین زنان هنرمند در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی فجر در رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی بخش قابل توجهی از برگزیدگان را شامل می‌شوند از سوی دیگر در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، فعالان قرآنی، رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از کنشگران این عرصه بانوان خبرنگار هستند.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با الهام از اندیشه‌های اصیل امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و تدابیر رئیس جمهور محبوب کشورمان، فارغ از جنسیت بر شایسته‌گزینی در مناصب مدیریتی تاکید دارد، تصریح کرد: وزارت فرهنگ از آمادگی همه‌جانبه برای همکاری گسترده با بانوان فرهیخته کشورهای شرکت‌کننده این اجلاس در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برخوردار است‌.
 
اسماعیلی در پایان گفت: طی مدتی که مهمانان این کنگره بین‌المللی در شهر زیبای تهران حضور دارند برای میزبانی از این فرهیختگان در اماکن کم‌نظیر فرهنگی و هنری ایران عزیز آمادگی لازم وجود دارد.
 
گفتنی است، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار جمعه (۳۰ دی‌‌ماه) در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف برگزار شد و در این مراسم همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند.
همچنین در اجلاسیه روز اول این‌ کنگره که از پنجشنبه(29 بهمن‌ماه) آغاز شده است، ۳۰۰ میهمان خارجی ازجمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها