شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان

جشنواره ۱۰ روزه بین‌المللی هنرهای قرآنی مالزی دارای بخش‌های مختلف نمایشگاهی از جمله نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر اعظم (ص) و صحابه، نمایشگاه پرده کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی به همت تعدادی از نهادهای مالزیایی از جمله بنیاد رستو و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازماندهی شده است و به مدت ۱۰ روز تا ۹ بهمن ماه آماده استقبال از عموم بازدیدکنندگان به‌ویژه کودکان و خانواده‌ها است.


رویدادهای متنوعی در این جشنواره جهانی طراحی شده است و مراجعین می‌توانند از مجموعه چاپ قرآن و فرآیندهای مربوطه بازدید کنند و کتب قدیمی و فرسوده قرآنی و اسلامی را برای امحاء به بخش مربوطه تحویل دهند.

علاوه بر این، می‌توان به حراج آثار هنری، بازار محصولات حلال، جشنواره پویانمایی و فعالیت‌های مخصوص کودکان مانند رنگ‌‎آمیزی اشاره کرد.

این جشنواره ۱۰ روزه دارای بخش‌های مختلف نمایشگاهی است؛ از جمله نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر اعظم (ص) و صحابه، نمایشگاه پرده کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان.

هیئتی از ایران شامل هنرمندان قرآنی متشکل از علی جنگی، هنرمند مرمت‌کار و قلم‌زن و علی همتی، استاد خط و حکاکی روی عقیق هر دو از خراسان رضوی، محسن سلیمانی، هنرمند خوشنویس خط ثلث و کوفی ایرانی و از هنرمندان کالیگرافی، پیمان پیروی، هنرمند خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق، محمد حاتمی، نماینده سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و همچنین یکی از هنرمندان ایرانی تذهیب‌کار مقیم مالزی اعضای هیئت ایرانی شرکت‌کننده در جشنواره هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها