چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کتاب رویای سفر پاریس، حاصل اجرای بیش از هزار سفر فرانسه

این روزها شاید بیش از آن‌که از هرکدام‌مان بپرسند چه کتاب‌هایی خوانده‌ایم، می‌پرسند کجاها رفته‌ایم. کتاب‌ خواندن ارزش ویژه‌ای در هر فرهنگی دارد، اما شاید بتوان گفت اهمیت سفر کردن از کتاب‌ خواندن نه‌تنها کمتر نیست، در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ این روزها شاید بیش از آن‌که از هرکدام‌مان بپرسند چه کتاب‌هایی خوانده‌ایم، می‌پرسند کجاها رفته‌ایم. کتاب‌ خواندن ارزش ویژه‌ای در هر فرهنگی دارد، اما شاید بتوان گفت اهمیت سفر کردن از کتاب‌ خواندن نه‌تنها کمتر نیست، بلکه شاید اثر‌گذارتر‌ هم باشد. نورآقایی، پژوهشگر و راهنمای سفر که این کتاب زیر نظر او و توسط گروهی از نویسندگان و به کمک و پشتیبانی آژانس مسافرتی ایوار نوشته شده در پیشگفتار کتاب آورده است: سفر به پاریس، پایتخت فرانسه، برای هر مسافری به دلایل گوناگونی انجام می شود. بعضی ها راهی تور پاریس می‌شوند تا بناهایی را که شهرت جهانی دارند، از نزدیک ببینند. بعضی دیگر به شوق مزه کردن طعم انواع واقسام خوردنی های فرانسوی راهی این شهر می شوند. برخی نیز می خواهند حال و هوای این شهر افسونگر را در کوچه پس کوچه هایش گام به گام تجربه کنند. اما آن چه ما را به نوشتن این کتاب واداشت، لذت روایت کردن داستان های این شهر، طبق سلیقه ایرانی، برای هموطنانی است که قصد سفر به آن را دارند. از این رو، دست به کارنگارش این کتاب شدیم و از راهنمایانی که سال هاست زیروبم پاریس را به مسافرانشان نشان می دهند، دعوت به همکاری کردیم. 
 


آژانس ایوار از معدود مجریان مستقیم تور اروپا در ایران به حساب می‌آید. در میان مقاصد اروپایی، تور فرانسه، پرطرفدارترین و پرتکرارترین محصول ایوار است و تاکنون بیش از ۱۰۰۰ تور تک و ترکیبی پاریس توسط این آژانس مسافرتی اجرا شده است. با پشتوانه این تجربه و در راستای رسالت اجتماعی، آژانس ایوار با همکاری فصلنامه گیلکمش، اقدام به تهیه و تولید کتاب‌هایی تحت عنوان «رویای سفر» نموده است. در گام نخست این فعالیت، کتاب «رویای سفر؛ پاریس» تهیه و توسط نشر رهسپاران در بهار ۱۴۰۰ در هزار و صد نسخه منتشر شده است. هم‌اکنون کار کتاب «رویای سفر؛ ایتالیا» به اتمام رسیده و در مرحله انتشار قرار دارد. همچنین «رویای سفر، سوئیس» گام بعدی ایوار در سری کتاب‌های رویای سفر خواهد بود.
 

درباره کتاب‌های رویای سفر
کتاب رؤیای پاریس راهنمای کاربردی برای سفر به پاریس است. در این کتاب کلیاتی از تاریخ و جغرافیای کشور فرانسه به ویژه شهر پاریس شرح داده شده است. پیشینه روابط تاریخی بین ایران و فرانسه را نیز در حوزه‌های مختلف بررسی شده و مخاطب را به پرسه زدن در محله‌ها، دیدار از بناهای تاریخی، شگفت زده شدن در موزه‌ها، لذت بردن از فضای پارک‌ها و دیدار با شخصیت‌های آرمیده در آرامستان ها دعوت می‌کند. برای رفع خستگی و تجدید قوا نیز مزه کردن طعم جدید خوردنی‌های پاریس را در کافه و رستوران‌های این شهر پیشنهاد داده است. همچنین نشان می‌دهد که اگر اهل خرید هستید پاریس بهشت شماست و می‌توانید به سراغ مراکز خرید و گالری‌های مشهور بروید و ساعت‌ها ببینید و بچرخید و خرید کنید. اگر هم خیلی اهل خرید نیستید، شاید دوست داشته باشید؛ کتاب‌هایی بخوانید یا فیلم‌هایی ببینید که داستان آنها در پاریس رخ داده است. حتی اگر می‌خواهید از پاریس خارج شوید و به گشت و گذاری‌های یک روزه خارج از شهر بپردازید، پیشنهادهای جذابی برای مخاطب ارائه شده است.

در این کتاب پنج تور پیاده روی معرفی شده که از هیچ کجا کپی نشده است. کادرهایی با عنوان راز در این کتاب دیده می‌شود که برای نوشتن آن، کتاب راز پاریس ترجمه و در مکان‌های مرتبط بخش‌هایی از آن آورده شده است. کادرهای دیگری نیز به نام سفرنامه وجود دارد که برای نوشتن آن ۱۳ سفرنامه از دوره قاجار مطالعه و در این کادرها استفاده شده است. به عنوان مثال اگر درباره رود سن مطلبی نوشته شده به سفرنامه پیرزاده نائینی درباره این مکان اشاره شده است. در واقع این کتاب مخصوص مسافران ایرانی نوشته شده است چرا که در بخشی از آن به روابط علمی و فرهنگی، سیاسی ایران و فرانسه نیز پرداخته شد.
در آخرین فصل کتاب برخی نکات ضروری و بخشی از قوانین و مقررات سفر به پاریس نیز آمده است. در صفحه پایانی کتاب، نقشه‌ای از جاذبه‌های شهر و مترو وجود دارد که توسط تیم نویسندگان طراحی شده است.
مزه کنید ، در پاریس حتما طعم های جدید را بچشید.
کشف کنید ، پاریس شهر بناها و مکان هایی است که حس کنجکاوی شما را برمی‌انگیزد.
مرزها را در نوردید ، از پاریس می توانید به شهرها و کشورهای همسایه هم سر بزنید.
تماشا کنید ، بازدید از موزه های بی همتای پاریس همچون سفری است به دل تاریخ شگفت انگیز جهان.
خرید کنید ، با خرید از برندهای شناخته شده، سوغاتی های هیجان انگیز با خود به خانه ببرید.
 


درباره آژانس مسافرتی ایوار
شرکت خدمات مسافرتی ایوار (www.eavar.com) در سال ۱۳۸۱ و در قالب برگزاری تورهای فرهنگی دور اروپا برای دانشجویان شروع به کار کرد. اگرچه در طی این ۲۰ سال، تمامی خدمات گردشگری از جمله بلیط هواپیما، رزرو هتل‌های داخلی و خارجی، بیمه مسافرتی و … توسط ایوار ارئه گردیده، اما همچنان شهرت ایوار در زمینه اجرای بی‌ نقص تورهای اروپا است. ایوار اولین مجری تورهای زمینی اروپا از تهران به حساب می‌آید و تورهای یک ماهه دور اروپا (با انجام پرواز در رفت و برگشت) جزو پرطرفدارترین محصولات ایوار است. تورهای اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکای ایوار به صورت مستقیم و بدون واسطه اجرا می‌گردد و تمامی مراحل از برنامه‌ریزی سفر، رزرو هتل و پرواز گروهی، بررسی مدارک، دریافت ویزا و اجرا، توسط خود آژانس صورت می‌پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها