چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
نحوه استعلام قیمت آهن و خرید محصولات فولادی در آهن اسپات

نوسان بازار، باعث می‌شود که قیمت محصولات فولادی و آهن هیچوقت ثابت نباشد و مدام دستخوش تغییراتی شود. به همین دلیل پیش از آغاز هر ساخت و سازی، باید قیمت تمامی محصولات فولادی موردنیاز به صورت دقیق استعلام شود تا هزینه‌های به روز به دست بیایند. در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

 خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ نوسان بازار، باعث می‌شود که قیمت محصولات فولادی و آهن هیچوقت ثابت نباشد و مدام دستخوش تغییراتی شود. به همین دلیل پیش از آغاز هر ساخت و سازی، باید قیمت تمامی محصولات فولادی موردنیاز به صورت دقیق استعلام شود تا هزینه‌های به روز به دست بیایند.

با این حال، روش‌های زیادی برای استعلام قیمت آهن و فولاد وجود دارد که البته میزان سرعت و دقت در همه آن‌ها یکسان نیست. بعضی روش‌ها، مانند مراجعه حضوری به بازارآهن، زمان‌بر هستند و گاهی نمی‌توانند دقیق‌ترین قیمت را به شما نشان دهند. در عوض روش‌هایی مانند استفاده از پلتفرم‌ها و سایت‌های آنلاین، می‌توانند بسیار موثرتر و دقیق‌تر باشند. 
 
نحوه استعلام قیمت آهن و فولاد
ساخت و ساز، چندین بعد مختلف دارد و یک بعد مهم آن، برآورد هزینه‌ها است. از آن‌جایی که بخش مهمی از یک سازه را قطعات فلزی تشکیل می‌دهند، استعلام قیمت آهن و فولاد می‌تواند به برآورد هزینه‌های اولیه و مدیریت آن‌ها بسیار کمک کند. برای این کار می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

۱-‌ استعلام قیمت آهن و فولاد به صورت آنلاین
بهترین راه برای به دست آوردن قیمت محصولات فولادی و آهن، این است که از روش‌های اینترنتی و آنلاین استفاده کنید. در این روش‌ها، می‌توانید قیمت‌ها را با نوسان لحظه‌ای مشاهده کنید و در بهترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید. برای این کار، کافی است وارد سایت‌هایی مانند آهن اسپات شوید و پس از جست و جوی محصول فولادی موردنظرتان، قیمت آن را به صورت لیست مشاهده کنید.

مزیت استفاده از این روش علاوه بر سرعت و دقت آن در اعلام قیمت لحظه‌ای، این است که می‌توانید محصولات کارخانجات مختلف را به صورت یک جا ببینید و قیمت آن‌ها را با هم مقایسه کنید. همچنین بهتر است بدانید که با انتخاب کارخانه‌ای که به محل پروژه شما نزدیک باشد، می‌توانید تا حد زیادی از هزینه‌ها بکاهید. 
 


۲- استعلام قیمت آهن و فولاد به صورت حضوری
در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته باشید، باز هم جای نگرانی نیست. در چنین شرایطی می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین بازار آهن، قیمت‌های دقیق را استعلام کنید. با این حال، در این شرایط نمی‌توانید به صورت مداوم قیمت‌ها را رصد کنید و باید زودتر خرید خود را انجام دهید.

همچنین تنوع کالا در پلتفرم‌های اینترنتی بسیار بیشتر از بازارهای حضوری است. در عوض در روش حضوری، اگر به بازار آهن نزدیک به محل پروژه مراجعه کنید، خیالتان از بابت صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل راحت است. 
 
۳- استعلام قیمت آهن و فولاد به صورت تلفنی
روش سریع دیگری که برای آگاهی از قیمت آهن و فولاد وجود دارد، تماس با مراکز خرید و فروش آهن است. این راهکار، از مراجعه حضوری سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر است. با این حال در روش تلفنی باید با کارشناسان آگاه و خبره سر و کار داشته باشید تا دقیق‌ترین اطلاعات را به دست آورید.
یکی از امکانات سایت آهن اسپات این است که علاوه بر استعلام قیمت آنلاین، می‌توانید از روش‌ تماس تلفنی با کارشناسان سایت هم استفاده کنید. 
به طور مثال برای استعلام قیمت میلگرد سیادین ( https://ahanspot.com/cat/round-bar/siaden/ ) میتوانید با کارشناسان تماس گرفته و سپس اقدام به ثبت سفارش خود نمایید.
 


خرید محصولات فولادی با قیمت مناسب
از کجا باید محصولات فولادی با قیمت مناسب بخریم؟ راستش پاسخ این سوال کاملا بستگی به شرایط شما دارد. به عنوان مثال ممکن است پروژه شما در گیلان باشد؛ در این صورت خرید تیرآهن با قیمت ارزان از اهواز منطقی نیست!
 زیرا علاوه بر هزینه حمل و نقل، وقت زیادی از پروژه گرفته خواهد شد. بنابراین باید پیش از خرید آهن و فولاد، فاکتورهایی را در نظر بگیرید. 
۱-‌ حتما مدتی پیش از خرید، قیمت محصولات آهن و فولادی را به طور منظم رصد کنید. سایت آهن اسپات تمامی قیمت‌ها را به صورت لحظه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 
۲- توجه داشته باشید که علاوه بر قیمت خود محصول، هزینه حمل و نقل آن هم باید روی قیمت نهایی محاسبه شود.
۳- در هنگام خرید، حتما علاوه بر قیمت محصول، درباره کیفیت آن هم تحقیق کنید تا به پروژه نهایی آسیبی نرسد. 
۴- در تعیین مقدار محصول موردنیاز برای پروژه دقت کنید. اگر به متخصصان این حوزه دسترسی ندارید، از خدمات کارشناسی سایت آهن اسپات استفاده کنید. 
 


مزایای استعلام قیمت آهن پیش از خرید
شاید برای برخی سوال باشد که چه نیازی به استعلام قیمت داریم؟ چرا نباید با اولین قیمت به دست آمده، دست به خرید بزنیم؟ همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، قیمت محصولات آهن و فولادی همواره در نوسان است و با فاکتورهای مختلفی دچار تغییر می‌شود. به عنوان مثال، عوامل زیر می‌توانند باعث تغییر در قیمت این قبیل محصولات شوند:
نوسان قیمت ارز
تغییر در نرخ تورم
تحولات سیاسی و اجتماعی
تغییرات فصلی
محل پروژه ساخت و ساز
به همین دلیل بهتر است پیش از خرید، قیمت‌ها را رصد کنید و با توجه به موقعیت، بهترین قیمت را به دست آورید. با استعلام قیمت از سایت‌هایی مانند آهن اسپات، می‌توانید هزینه پروژه را پیش از شروع کار برآورد کنید و پس از تامین منابع مالی، کار را شروع کنید. همچنین این کار به شما کمک می‌کند که دید بازتری نسبت به محصولات فولادی موردنیازتان داشته باشید. 

نتیجه‌گیری
قیمت محصولات آهن و فولاد، تاثیر زیادی روی قیمت نهایی پروژه‌های ساخت و ساز دارد. زیرا بخش قابل توجهی از سازه‌ها، از این محصول تشکیل شده است. سایت آهن اسپات(https://ahanspot.com )   برای استعلام قیمت آهن و خرید محصولات فولادی، بستر مناسبی فراهم کرده است که می‌تواند به مدیریت هزینه‌های ساخت و ساز بسیار کمک کند.

 توجه داشته باشید که استفاده از روش آنلاین برای برآورد قیمت و خرید، در وقت و هزینه‌های شما بسیار صرفه‌جویی می‌کند؛ همچنین با این روش می‌توانید با توجه به موقعیت خود، بهترین محصولات را انتخاب کنید و کمترین ضرر را متحمل شوید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها