چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
دیدار رئیس کتابخانه ملی با  رئیس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی

علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حجت‌الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی رئیس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حجت‌الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی، رئیس کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی دیدار و گفت‌وگو کرد.


مختارپور در دیدار با حجت‌الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی، بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک این دو نهاد فرهنگی و گسترش همکاری‌های دو طرفه تاکید کرد.
 
توجه به حفظ میراث معنوی و حفاظت از نسخ خطی و کتاب‌های نفیس و قدیمی، بهره‌ گيری از منابع اطلاعاتی، ظرفيت‌ها و فرصت‌های پژوهشی و مطالعاتی، مبادله و اهدای نسخ ارزشمند به منظور غنی‌سازی منابع و دسترسی به منابع اطلاعاتی برای غنا بخشیدن به داشته‌های دو طرف، ازجمله موضوعات مطرح شده در دیدار رؤسای کتابخانه ملی ایران و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی بود.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی از سوی حضرت آیت‌الله سید‌شهاب‌الدین مرعشی نجفی عالم ربانی و خدمت‌گذار کم‌نظیر کتاب و کتابخوانی در سال 1353 و در شهر قم تاسیس شده است. ایشان در طول سال‌ها حیات پربرکت خود به جمع آوری کتب و نسخ خطی همت گمارد. این کتابخانه بزرگترین کتابخانه از نظر حجم ذخایر نسخ خطی ایران و سومین کتابخانه بزرگ در جهان اسلام به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها