دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
آشفتگی سازمان‌ها در بحران کسب و کار

در پی شرایط موجود اقتصادی و اجتماعی، نابه‌سامانی در اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها به چشم می‌خورد. به طوری که اعضا و کارکنان، از کلان‌ترین مجموعه‌ها گرفته تا استارتاپ‌های نوپا، نگران موقعیت شغلی خود هستند، در ادامه بخوانیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در پی شرایط موجود اقتصادی و اجتماعی، نابه‌سامانی در اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها به چشم می‌خورد. به طوری که اعضا و کارکنان، از کلان‌ترین مجموعه‌ها گرفته تا استارتاپ‌های نوپا، نگران موقعیت شغلی خود هستند. قطعاً کار کردن در چنین فضایی با نگرانی و التهابی همراه است که به موجب آن عملکرد افراد به شدت کاهش یافته و در سازمان اثر منفی خواهد گذاشت.
 
انتظار می‌رود مسئولان حوزه منابع انسانی بیش از پیش برای جلوگیری از اشاعه‌ی نااُمیدی و ترس بین کارکنان وارد عمل شده و آرامش را به سازمان‌ها برگردانند. این وظیفه خطیر می‌تواند کشتی طوفان‌زاده را به ساحل رسانده و باعث تقویت پایه‌های شرکت‌ها شود؛ به این دلیل است که شناخت حوزه منابع انسانی در این روزها از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.
 
به همین مناسبت «طلوع منابع انسانی» نوشته «استیو براون» کتابی است که می‌تواند راهگشای افراد و سازمان‌ها در راستای بهبود روابط انسانی باشد. براون سعی داشته است با قصه‌گویی از خاطرات شخصی خود، نقش منابع انسانی و حتی نکات بهبود روابط انسانی را با لحنی داستانی اما موثر آموزش دهد.
 
در این کتاب نحوه تاثیر مسئولان منابع انسانی و اهمیت آن‌ها در جایگاه ویژه‌ای بررسی می‌شود و به مطالعه‌کنندگان کمک می‌کند تا در مسیر آشنایی با ارتباطات فردی و اجتماعی، گام‌های موثری بردارند. درواقع برخلاف اسم این کتاب که به شغل «منابع انسانی» اشاره می‌کند، تمام افراد یک جامعه مخاطب آن هستند.
 
البته نمی‌توان منکر تخصصی بودن کتاب و رویکرد آموزشی آن بود اما درنهایت چه کارکنان، چه مدیران، چه مسئولان منابع انسانی یا حتی کسانی که در ارتباط با دیگران قرار دارند، نیازمند آن هستند که روابط خود را بهبود بخشند تا بتوانند در بهترین شرایط روزهای سخت و تاریک را پشت سر بگذارند و به طلوع برسند.
 
از متن کتاب:
«منابع انسانی یک فانوس دریایی است، زیرا ما می‌توانیم چراغی باشیم که تاریکی‌ای را که اغلب خود را نشان می‌دهد، بشکافد. من در مورد این که یک کمیته‌ی شاد باشیم که پیام‌های آبکیِ «همیشه و همه‌جا و همه‌ چیز خوب است» منتشر می‌کند، حرف نمی‌زنم. از آن‌جا که کارکنان ترکیبی آشفته و شگفت‌انگیز هستند، کسی باید نور را به جماعت روزانه‌ی حاضر در محل کار بیاورد. اگر کسی نباشد که نور را فراهم کند، تاریکی مطمئناً اطراف را فرا می‌گیرد و کشتی‌های شکسته و غرق شده سراسر شرکت را می‌پوشانند. مثبت‌اندیشی باید به عنوان بنیانی ناگسستنی برای منابع انسانی باشد. این پایه باید به استواری برج‌های نوری باشد که از زمین سر برافراشته‌اند.»  
متنی که خواندید بخشی از فصل «فانوس دریایی باشید» این کتاب بود که از طریق وبسایت فروشگاه بادکوبه قابل تهیه می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها