سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۰
گزيده اشعار ناصر خسرو با مقدمه منوچهر آتشی

شهاب مقربین مدیر انتشارات آهنگ دیگر گفت: این موسسه انتشاراتی تا اواسط اسفند منتخب اشعار ناصرخسرو را با مقدمه و تصحيح شاعر درگذشته منوچهر آتشی به بازار كتاب عرضه می‌كند./

شهاب مقربين مدیر انتشارات آهنگ دیگر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: اين كتاب با عنوان «ناصرخسرو سرشته جهان و تبعيدي يمگان» با مقدمه منوچهر آتشي به بازار عرضه مي‌شود. 

وي افزود: اين كتاب در قطع رقعي و در ۳۰۴ صفحه با طراحي جلد فرزاد اديبي تا اواسط اسفند در بازار كتاب خواهد بود. 

مقربين گفت: آتشي در مقدمه اين كتاب به تاريخ اسمائيليه و معرفي ناصرخسرو پرداخته است. اين كتاب چندي پيش مجوز انتشار را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرد. 

منوچهر آتشي، شاعر و مترجم در ۲ مهر سال ۱۳۱۰ ‬در بخش دهرود، شهرستان دشتستان، استان بوشهر، متولد شد. او پس از این‌که دوره دانشسرای مقدماتی را در شیراز گذرانید، چندسالی به آموزگاری پرداخت و در سال ۱۳۳۹ ‬به تهران آمد و در دانشسرای عالی، به تحصیل پرداخت و در مقطع کارشناسی رشته‌زبان و ادبیات ‌انگلیسی فارغ‌التحصیل شد. آتشی، یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۴ در سن ۷۴ سالگی در تهران بر اثر ایست قلبی درگذشت و در زادگاهش بوشهر به خاك سپرده شد. همچنين او چند روز قبل از مرگش در مراسم چهره‌هاي ماندگار به عنوان چهره ماندگار ادبيات معرفي شد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها