شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
چه سبک لباسی برای سفر هوایی مناسب تر است؟

سفر نیز مانند انواع رفتار‌های اجتماعی دیگر آداب خاص خود را دارد. همه می‌دانیم که برای هر مهمانی باید متناسب با آن پوشش و رفتار خاصی داشته باشیم. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره لباس‌های مناسب برای سفر‌های هوایی صحبت کنیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ سفر نیز مانند انواع رفتار‌های اجتماعی دیگر آداب خاص خود را دارد. همه می‌دانیم که برای هر مهمانی باید متناسب با آن پوشش و رفتار خاصی داشته باشیم. سفر هوایی نیز از این‌قاعده پیروی می‌کند و بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما و سفر، به این‌که چه رفتار‌ها و لباس‌هایی برای سفر ما و در موقعیت‌های مختلف مناسب هستند، بیشتر فکر کنیم. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره لباس‌های مناسب برای سفر‌های هوایی صحبت کنیم.

اگر شما هم دوست دارید سفر بعدی خود را با هواپیما انجام دهید و از امکانات سفر‌های هوایی استفاده کنید، حتما این‌مقاله را تا پایان بخوانید. در سفر‌های گروهی بد نیست درباره موضوعاتی مانند این، با دوستان، خانواده یا هم‍‌سفران نیز بحث و گفت‌و‌گو کنید. برای شروع بحث با دوستان درباره لباس مناسب برای سفر، بهتر است این‌مقاله را با آن‌ها به اشتراک گذاشته و نظر آن‌ها را جویا شوید.

لباس مناسب در هواپیما
همیشه پوشش یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بیرون رفتن از خانه است. این‌که در سفر و در موقعیت‌های مختلفی از آن، چه لباسی باید بپوشیم، مسئله مهمی است و بهتر است قبل از سفر درباره آن فکر کرده و وسایل لازم را همراه خود ببریم. لباس شما برای موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف در سفر باید شرایط مختلفی داشته باشد تا هم شما را به بهترین شکل در سفر نشان دهد و هم نیاز‌های شما را برای راحتی و دیگر موارد تامین کند.

در این‌مقاله و در قسمت‌های بعد شرایطی را برای لباس‍‌های مناسب در هواپیما نام می‌بریم. شما می‌توانید از این‌مقاله استفاده کنید تا لباس‌های بهتری را برای طول پرواز به تن داشته باشید. بهتر است برای داخل هواپیما لباس‌های راحت بپوشید و از پوشیدن لباس‌های رسمی و تنگ خودداری کنید. کدام لباس از کمد لباس‌های شما برای هواپیما راحت‌تر است؟



لباس راحت بپوشید
یکی از اولین فاکتور‍‌هایی که قبل از خرید بلیط هواپیما باید به آن دقت کنید، راحتی لباس‌هایی است که قرار است در هواپیما بپوشید. کم‌تر کسی را می‌بینید که در هواپیما با لباس‌های تنگ و کوتاه نشسته باشد. البته این‌موضوع به نوع و طول سفر شما هم بستگی دارد. اگر قرار است فقط زمان کوتاهی مثلا برای یک ساعت در هواپیما باشید و بعد از رسیدن جلسه مهمی در فاصله زمانی کم بعد از فرود دارید، شاید ارزش تعویض لباس برای شما کم باشد و ترجیح دهید با همان لباس‌های رسمی سفر کنید.
 
البته معمولا این‌مورد کم است و اغلب افراد لباس‌های راحتی در هواپیما دارند. فرض کنید بخواهید راحت روی صندلی خود در هواپیما بخوابید یا چندبار مجبور به استفاده از سرویس بهداشتی شوید. قطعا لباس راحت در این‌شرایط کمک زیادی به شما خواهد کرد.

راحتی باید در همه بخش‌های لباس‌های شما رعایت شده باشد. مثلا بهتر است کفشی را بپوشید که شما را اذیت نمی‌کند و در طول سفر با آن راحت هستید. البته دقت داشته باشید، بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که برای دیگران آزاردهنده نباشد. مثلا سعی کنید لباس‌هایی بپوشید که عرف جامعه و مسافران با آن مشکل خاصی نداشته باشند. به‌عنوان‌مثالی دیگر شاید با خارج‌کردن پا از کتانی مسافران نزدیک شما در هواپیما اذیت شوند. این‌موضوع ممکن است به عطر یا دیگر موارد هم تعمیم پیدا کند و شما باید شرایط مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کنید.

به‌عنوان توصیه‌ای دیگر بهتر است کمی برای انتخاب لباس‌های خود در هواپیما هوشمندانه عمل کنید. معمولا در سفر و هنگام رسیدن ما موقعیت‌های زیادی برای تعویض راحت لباس‌ها نداریم. پس بهتر است لباس‌هایی را بپوشیم که تا مدتی بعد از پیاده‌شدن هم مناسب باشند.
 


چه لباس‌هایی در هواپیما نپوشیم
یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام سفر هوایی باید به آن دقت کنیم این است که چه لباس‌هایی برای این‌موقعیت مناسب نیستند. سعی کنید همه شرایط سفر و هواپیما را بسنجید و به آن فکر کنید تا امکان انتخاب بهترین لباس‌ها را برای آن داشته باشید. سعی کنید برای نشستن در هواپیما لباس‌های گران‌قیمت و برند نپوشید. از لباس‌هایی معمولی استفاده کنید که هم راحت باشند و هم شرایط مناسبی برای شما ایجاد کنند. لباس‌های گرم یا نازک در برخی هواهای خاص ممکن است مناسب نباشند و بهتر است با‌توجه‌به فصل و این‌که به چه منطقه و آب‌وهوایی سفر می‌کنید به لباس‌های خود قبل از خرید بلیط هواپیما بیشتر فکر کنید.
کمربند، کفش‌های خاص مانند کفش پاشنه‌دار یا تنگ، لباس‌های رسمی، لباس‌های تنگ و کوتاه و زیورآلات از مواردی هستند که بهتر است در سفر از آن‌ها کم‍‌تر استفاده کنید یا برای استفاده از آن‌ها دلایل خاص و موجهی داشته باشید.

دیگر لباس‌های مناسب سفر هوایی
در هواپیما باید از لباس‌های مناسب آن استفاده کرده تا سفر بهتری را تجربه کنید. شما باید قبل از سفر به پوشیدن جوراب، آرایش، عمومی‌بودن محیط هواپیما و راحتی خود در سفر فکر کرده باشید. بهتر است حتما وسایلی مانند کتانی راحت، سوئیشرت مناسب، لباس جیب‌دار، لباس مناسب فصل و موارد مانند آن‌ها را با خود به هواپیما برده و از آن‌ها استفاده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها