دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
ایده‌ها و کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی کتابخانه ملی ارزیابی شد

دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران از ارزیابی ایده‌های ارسالی و بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سعیده اکبری داریان، دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری درباره جزئیات بررسی ایده‌های ارسالی به این دوره از جشنواره گفت: از سال 1398 انتخاب ایده برگزیده به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره در دستور کار قرار گرفت و در این دوره، علاوه بر ایده منتج به تولید دانش‌بنیان، ایده منجر به خلق ارزش و نوآوری اجتماعی نیز به فراخوان اضافه شد.
 
دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری اظهار کرد: منظور از خلق ارزش و نوآوری اجتماعی، ایجاد تغییر و اثرگذاری مثبت در جامعه با پشتوانه سرمایه اجتماعی، مشارکت‌های داوطلبانه و مردمی و ابتکار عمل برای همراه‌ کردن نهادهای خصوصی و دولتی با رویکردی نوآورانه در راستای محورهای جشنواره است.
 
اکبری داریان درباره ایده های ارسالی به سیزدهمین جشنواره ملّی پژوهش و فناوری گفت: در این دوره از جشنواره تعداد 9 ایده به دبیرخانه ارسال شد و کمیته علمی در همان ابتدا دو ایده را به دلیل مطابقت نداشتن با فراخوان، از گردونه رقابت خارج کرد و به این ترتیب پنج ایده مربوط به بخش خلق ارزش و نوآوری اجتماعی و 2 ایده مربوط به بخش تولید دانش بنیان در کارگروه انتخاب ایده مورد بررسی قرار گرفت. همچنین صاحبان ایده در یک جلسه درباره ایده‌های خود صحبت کردند و به سئوالات اعضای کارگروه پاسخ دادند.
 
وی درباره اعضای این کارگروه عنوان کرد: عصمت مؤمنی، معاون کتابخانه ملی، سعید اسدی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شاهد، علیرضا بدرلو، رئیس گروه اسناد الکترونیک، مهدی خادمیان، رئیس گروه مستندسازی، محمدرضا مرادی طادی، مدیر خانه خلاق و نوآوری گام نو و نرگس نشاط، عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اعضای کارگروه انتخاب ایده هستند و ایده‌های برگزیده پس از بررسی نهایی کمیته علمی، در روز برگزاری جشنواره معرفی خواهند شد.
 
سعیده اکبری داریان، دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری با اشاره به بررسی کارنامه پژوهشی پژوهشگران غیر هیات علمی در این دوره از جشنواره اظهار کرد: مانند دوره‌های گذشته در سیزدهمین دوره جشنواره ملی پژوهش و فناوری، انتخاب پژوهشگر برگزیده در دو دسته عضو هیات علمی و غیر هیات علمی، یکی از برنامه های اصلی این جشنواره است. 
 
وی با بیان این‌که 25 پژوهشگر غیر هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی، آثار پژوهشی خود را در بازه زمانی مهر 1400 تا مهر 1401 به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند ، عنوان کرد:کارنامه های ارسال شده بر اساس شاخص‌های آئین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در «کارگروه انتخاب پژوهشگر برگزیده غیر هیات علمی» ارزیابی می‌شود.
 
سعیده اکبری داریان، دبیر علمی جشنواره، فرحناز افضلی عضو هیات علمی و سرپرست پژوهشکده اسناد، سیامک محبوب عضو هیات علمی سازمان، محمد حدادی نماینده معاونت اسناد، الهه حسن زاده نماینده معاونت کتابخانه ملّی، علی محمد طرفداری مدیر گروه پژوهش های اسلام شناسی و ایران‌شناسی و قربانعلی کنارودی مدیر گروه تحقیقات تاریخ معاصر ایران از اعضای«کارگروه انتخاب پژوهشگر برگزیده غیر‌هیات علمی هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها