دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان باید تسهیل و تسریع شود

سید‌محمد حسین بلاغی، مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیران این اداره گفت: تسهیل در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تسریع در رشد و تعالی این حوزه را اصلی‌ترین رویکرد خود اعلام کرد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، در این مراسم از زحمات سید‌قاسم ناظمی، مدیرکل سابق قدردانی و سید‌محمد حسین بلاغی به‌عنوان سکان‌دار جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

 سید‌محمد حسین بلاغی، در این مراسم تسهیل در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تسریع در رشد و تعالی این حوزه را اصلی‌ترین رویکرد خود اعلام کرد.

وی گفت: نسل‌سازی و تربیت نسل جدید هنرمندان انقلابی و ارزشی وظیفه ماست و کادرسازی برای حوزه فرهنگ و هنر را در اولویت‌های کاری خود قرار خواهیم داد. اگر انتظار داریم قطار فرهنگ و هنر به سر منزل مقصود برسد باید اهتمامی جدی برای نسل‌سازی داشته باشیم.

وی بر لزوم پرداختن دقیق و جدی به چالش‌هایی چون سرمایه اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، هنجارهای اجتماعی و .... اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در این برهه نیازمند کارهای عمیق فرهنگی و هنری مردم محور است و این اداره کل از برنامه‌های مردم محور حمایت جدی خواهد داشت.

بلاغی افزود: ما سعی خواهیم کرد تا ادامه‌دهنده کارهای نیک و فعالیت‌های مفیدی که توسط مدیران پیشین رقم زده شده‌اند باشیم و در عین حال اگر بخش‌هایی به دلیل کمبود اعتبارات با غفلت سهوی مواجه شده‌اند را شناسایی کرده و نقاط ضعف را به نقاط قوت مبدل سازیم.

یادآور می‌شود، در این آیین که با حضور سید محمد هاشمی؛ معاون حقوقی، ‌امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فضل و فرهنگ استان برگزار شد،‌ چند تن از نمایندگان اهالی فرهنگ و هنر به بیان مسائل پیش روی فرهنگ و هنر استان پرداختند.

به گزارش ایبنا؛ سید‌محمد حسین بلاغی مبین، متولد ۱۳۶۳ و دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت است و از جمله سوابق مدیریتی وی می توان به موارد ذیل اشاره کرد: رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از سال ۱۳۹۷، مدیر مرکز موسیقی و سرود حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، رئیس اتحادیه موسسات فرهنگی قرآنی استان آذربایجان شرقی، رئیس کارگروه تدوین سند زیست بوم فرهنگ و هنر استان آذربایجان‌شرقی، مدیر کارگروه تدوین نقشه تحول حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، مدیر موسسه فرهنگی طارق تبریز، مدیر توسعه زیرساخت‌های سینمایی حوزه هنری آذربایجان شرقی، آهنگسازی و خوانندگی 6آلبوم صوتی و برگزیده به‌عنوان آهنگساز نمونه کشور، برگزیده به‌عنوان مدیر نمونه فرهنگی در سطح کشور در جشنواره اتفاق، تألیف سه عنوان کتاب آموزشی در حوزه علوم و معارف قرآن کریم و دبیر اجرایی چندین کنگره بین‌المللی همچون «شهریار»، «عاشیقلار» و «شعر ترکی غدیر».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها