چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
برگزیدگان ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان تجلیل شدند

آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه کتاب سال استان سمنان با حضور یاسراحمد‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ فرشید فلاح در مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان در سالن حکیم‌الهی فرهنگسرای کومش سمنان با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان گفت: این دوسالانه با هدف شناسایی و معرفی کتاب سال و تشویق و حمایت از نویسندگان، مولفان، مترجمان و ناشران استان سمنان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه آثاری که برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده‌اند در ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: جشنواره کتاب سال در چهار گروه تالیف، ترجمه، تصحیح و گردآوری برگزار شد.
وی سمنان را یکی از قطب‌های نویسندگی در کشور عنوان کرد و افزود: جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره ملی داستان‌های کوتاه رضوی در استان سمنان برگزار می‌شود که برگزاری چنین جشنواره‌هایی تأثیر بسزایی در ارتقای نویسندگی و شناسایی استعدادها در استان سمنان داشته و دارد.
6 اثر در موضوعات علوم کاربرد و خاص ادبیات،کودک ونوجوان از 150 اثر رسیده به دبیرخانه ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان به عنوان آثار برتر شناخته شدند و از صاحبان این اثرها توسط یاسر احمدوند تجلیل به‌عمل آمد.
 
همچنین سه اثر دیگر در موضوعات دین، علوم خالص و ادبیات توسط هیأت داوران شایسته تقدیر شناخته شدند و از صاحبان آن‌ها تجلیل شد. از 150اثار رسیده 110 اثر توسط هیات داوران واجد شرایط ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان سمنان شناخته شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها