سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کتاب «راهنمای نگارش فیلمنامه» به چاپ هفتم رسید

چاپ هفتم کتاب «راهنمای نگارش فیلمنامه» تألیف یورگن ولف و کری کاکس با ترجمۀ عباس اکبری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اگر قرار است فیلمنامه‌ای موفق بنویسید و شغلی پردرآمد از راه فیلم‌نامه‌نویسی پیدا کنید، سه کار مهم لازم است: اول، شناخت و یادگیری حرفۀ فیلم‌نامه‌نویسی. دوم، به‌کارگیری حرفه در عرصه‌های مختلف و سوم، شگردهای تبدیل کردن آن حرفه به شغلی پر درآمد. این سه اصل، سه فصل کتاب نگارش فیلمنامه است.
 
نویسندگان این کتاب در هرسه مرحله، راه‌کارهای عملی و برخاسته از تجربه را ارائه می‌کنند که به کار همه‌کس می‌آید و نیاز به داشتن تخصص و ریزه‌کاری‌های هنر فیلم‌سازی نیست. هرکه طرح و فکر اولیه را دارد و می‌خواهد فیلم‌نامه‌ای بنویسد، «راهنمای نگارش فیلمنامه» او را راهنمایی می‌کند. و نیز مترجم سه نمونه از خلاصۀ سکانس در سینمای ایران و تلویزیون ایران را به کتاب پیوست کرده است که مخاطب ایرانی نکات را ملموس‌تر دریابد.
 
چاپ هفتم این کتاب در 484 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 130.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها