سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کتابفروش «واحه» پیشتاز مصرف یارانه ۲۰ میلیون تومانی شد/ارسال کتاب به ۳۱ استان از مبدا یزد

کتابفروشی واحه در استان یزد یارانه ۲۰ میلیون تومانی اختصاص یافته به کتابفروشی های عضو «سامانه خرید از کتابفروشی» را ظرف مدت ۱۷ روز مصرف و دوباره اعتبار دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سامانه خرید از کتابفروشی از بیست و ششم آبان‌ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد و کتابفروشی واحه در استان یزد موفق شد ظرف مدت 17 روز (تا پایان دوازدهم آذر‌ماه) با جذب مشتریانی خارج از محدوده جغرافیایی استان، یارانه ۲۰ میلیون تومانی اختصاص یافته به این کتابفروشی را به پایان برساند و دوباره اعتبار دریافت کند.
 
 این کتابفروشی ۷۵۸ مرسوله کتاب به ۳۱ استان و 14 روستای کشور از روستای تقاب در شهرستان لار استان فارس تا روستای اربطان در شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی ارسال کرده است. دورترین مسافتی که این کتابفروشی به آن کتاب ارسال کرده شهر سیه‌چشمه مرکز شهرستان چالدران استان آذربایجان غربی به فاصله ۱۳۳۴ کیلومتر بود. همچنین مردم شهرهای اشکذر، مهریز، اردکان، مروست و میبد استان یزد نیز از این کتابفروشی کتاب خریدند.
 
کتابفروشی‌ واحه، سال ۱۴۰۰ در سه دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها‌(طرح‌های فصلی فروش کتاب) که در مجموع طی ۲۱ روز برگزار شد، مشارکت داشته و مجموع یارانه مصرف شده این کتابفروشی در مجموع این سه طرح (بهارانه کتاب، تابستانه کتاب و پاییزه کتاب) کمتر از ۱۵ میلیون تومان بوده است.
 
کتابفروشی واحه در سال ۱۳۹۹در یزد با متراژ ۴۰۰ متر مربع در دو طبقه تاسیس شد. این کتابفروشی ۲۵ هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف را در معرض فروش قرار داده است.
 
 
در این سامانه هر خریدار می‌تواند از یارانه ۲۵ درصدی در خرید کتاب بهره‌مند شود؛ در نتیجه گردش مالی کتابفروشی ها حداقل به میزان ۴برابر یارانه مصرف شده خواهد بود.
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آغاز فعالیت «سامانه خرید از کتابفروشی» یارانه ۱۰ میلیارد تومانی را درنظر گرفته و بر همین اساس نیز به هر کتابفروشی عضو سامانه در مرحله اول ۲۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
 
در این سامانه به هر کُد ملی که سیم‌کارت تلفن همراه به نام آن ثبت شده باشد، مبلغ یک ‌میلیون ریال یارانه کتاب تعلق می‌گیرد. این مبلغ به معنی ۲۵ درصد تخفیف خرید تا سقف ۴۰۰ هزار تومان است. به‌عبارت دیگر هر خریدار برای ۴۰۰ هزار تومان خرید کتاب، تنها مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند. خرید بیشتر از ۴۰۰ هزار تومان در سامانه نیز بدون یارانه فراهم است.
 
علاقه‌مندان می توانند برای خرید کتاب از سامانه خرید از کتابفروشی به سایت ketab.ir مراجعه و ضمن ثبت نام، کتاب های مورد نظر خود را از کتابفروشی های عضو خریداری و با پرداخت صرفا هشت هزار تومان برای هر بسته پستی از هر نقطه کشور، کتاب‌های خود را درب منزل تحویل بگیرند.
 
مرکز پشتیبانی و پاسخگویی با شماره تماس ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ برای پاسخگویی و راهنمایی درباره فرآیندهای ثبت‌نام، فروش و خرید کتاب از طریق «سامانه خرید از کتابفروشی در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها