دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
نمایش اسناد مرتبط با قانون اساسی در ساختمان آرشیو ملی

معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به‌مناسبت «روز قانون اساسی» نمایشگاهی در ساختمان آرشیو ملی ایران برپا کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، معاونت اسناد ملی به مناسبت 12 آذرماه «روز قانون اساسی» به برگزاری نمایشگاهی برای بهره‌گیری و آشنایی هرچه بیشتر پژوهشگران با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، روند تدوین و بازنگری آن با عنوان «تدوین و بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» اقدام کرده است.

در این نمایشگاه که به همت معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شده است، 20 عنوان سند در قالب 36 برگ در ساختمان آرشیو ملی در معرض بازدید‌کنندگان قرار گرفته است.

از اسناد به نمایش درآمده در این نمایشگاه می‌توان به قانون اساسی تدوین شده در سال 1358، آگهی همه‌پرسی قانون اساسی در سال 1358شمسی، سیاهه هزینه‌های همه‌پرسی قانون اساسی در نطنز، نمونه تعرفه‌های بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال 1368شمسی، پیشنهادات آیت الله کمره‌ایی به محمدی گیلانی-عضو شورای بازنگری قانون اساسی- درباره برخی مواد و تبصره‌ها در سال 1368 شمسی اشاره کرد.

 اسناد این نمایشگاه به مدت یک هفته از  13 آذرماه در ساختمان آرشیو ملی ایران، در معرض بازدید همکاران و پژوهشگران قرار گرفته است. بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها