دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کتاب «اردوگاه اطفال» به چاپ نهم رسید

کتاب «اردوگاه اطفال» اثر احمد یوسف زاده از انتشارات سوره مهر به چاپ نهم رسید .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات سوره مهر چاپ نهم از کتاب «اردوگاه اطفال» را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

این کتاب روایتگر سال‌های ۶۲ و ۶۳ در اردوگاه بین‌القفسین عراق است که بعد‌ها به دلیل جمع‌آوری حدود ۴۰۰ نوجوان در آن با عنوان اردوگاه اطفال معروف شد.

این اثر روایت دو سال خاطره از اتفاقات و حماسه‌هایی است که آفرینندگان آن نه ارتشی‌های سرد و گرم چشیده بودند و نه پاسدار‌های جان بر کف، بلکه اسیران نوخاسته‌ای بودند که حزب بعث از اردوگاه‌های اسرا انتخاب و به آن بیست و سه نفر ملحق کرد تا برنامه تبلیغ علیه ایران را با حربه «کودکان جنگ» ادامه بدهد.

کتاب «اردوگاه اطفال» دقیقاً در نقطه‌ای آغاز می‌شود که کتاب «آن بیست و سه نفر» به پایان رسید و روایتگر سال‌های ۶۲ و ۶۳ در اردوگاه بین‌القفسین است .

برای نگارش این کتاب، احمد یوسف‌زاده غیر از مشاهدات شخصی، ساعت‌های متوالی با آزادگانی که آن دو سال فراموش نشدنی (فروردین ۱۳۶۲ تا فروردین ۱۳۶۴) را در اردوگاه‌های رمادی یک و رمادی دو مشهور به «اردوگاه اطفال» گذرانده‌اند، گفتگو کرده است تا بتواند آنچه بر آن‌ها رفته است را در دفتر ادبیات پایداری ایرانیان ماندگار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها