یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
7 گام برای یک استراتژی بازاریابی محتوای ویدیویی

ولید محتوا راهی عالی برای جذب مشتری و پیشرفت هر کسب و کاری است. تولید محتوای ویدیویی یکی از بهترین راه های تولید محتوا است. در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ تولید محتوا راهی عالی برای جذب مشتری و پیشرفت هر کسب و کاری است. تولید محتوای ویدیویی یکی از بهترین راه های تولید محتوا است. براساس برخی پژوهش های انجام شده، پیش بینی می شود که تا سال 2023، بزرگسالان روزانه 80 دقیقه از وقت خود را صرف تماشای ویدیو ها بکنند. توجه به این نکته احتمالا شوق بیشتری برای بازاریابی محتوای ویدیویی در شما ایجاد می کند. برای توسعه تولید محتوا از طریق ویدیو ها خوب است با نکاتی آشنا شوید. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا مهم ترین این نکات را ذکر کنیم. هنگامی که از بازاریابی محتوای ویدیویی صحبت می کنیم، منظورمان صرفا روش های سنتی تبلیغات مانند تبلیغات تلویزیونی نیست. تولید محتوای ویدیویی مفهومی بسیار گسترده تر از این نوع تبلیغات است.

گام بازاریابی محتوای ویدیویی
اهدافی را برای بازاریابی محتوای ویدیویی تعیین کنید.
تعیین اهداف، نخستین قدم برای هر استراتژی بازاریابی ای است. با ویدیو هایتان به دنبال چه هستید؟ ما به شما توصیه می کنیم تا در اولین قدم، یک هدف برای خود ایجاد کنید. ایجاد آگاهی از برند شما، هدف ابتدایی خوبی است؛ اما فراموش نکنید که با گسترش استراتژی و خلاقیتتان، باید اهدافی فراتر از آگاهی مشتریان از برندتان داشته باشید. در اینجا ما به 3 هدف که در مراحل مختلف از گسترش کسب و کار خود می توانید روی آن ها تمرکز کنید، اشاره خواهیم کرد.

آگاهی (جذب مشتریان جدید)
همانطور که اشاره شد، در اولین قدم باید سعی کنید تا مشتریان را از وجود کسب و کارتان مطلع کنید و آن ها را جذب برندتان کنید. بازاریابی محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان جدید است و به آن ها نشان می دهد که برند شما چیست؟ برای چه چیزی در کسب و کارتان ارزش قائل هستید؟ برند شما چه چیزی را ارائه می دهد؟ و چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می کند؟ در بازاریابی محتوای ویدیویی، شما فقط چند ثانیه یا چند دقیقه فرصت دارید تا مخاطب را جذب کنید؛ پس روند تولید محتوای ویدیویی را به درستی طی کنید تا محتوایی چشم نواز داشته باشید.

ایجاد تقاضا
هنگامی که مشتریان از وجود کسب و کار شما مطلع شدند، به مرحله بررسی محصول و خدمات می رسند. در این مرحله کار شما تمام نمی شود و باید به دنبال افزایش تقاضا باشید. ویدیو های آموزشی ای که استفاده از محصول شما را نشان می‌ دهند و راهنمای استفاده از محصول موردنظر برای مصرف کننده هستند، راهی خوب برای افزایش تقاضا به شمار می روند. اگر صاحب یک کسب و کار در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی و زیبایی هستید، چنین محتوای ویدیویی ای گزینه خوبی برای پیشرفت کسب و کارتان است.
به یاد داشته باشید که در این مرحله فقط بر روی ساخت محتوای ویدیویی برای معرفی محصول یا خدمات خود تمرکز نکنید؛ زیرا مشتریان به دنبال آگاهی از اصول و بنیان های کار شما هستند. فرهنگ و ارزش های اصلی کسب و کارتان را هم در قالب ویدیو منتشر کنید.
 


تصمیم گیری
در این مرحله هدف شما تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است. در اینجا، ویدیو هایی که پتانسیل واقعی و بازدهی محصولات و خدمات شما را نشان می دهند، بسیار کارآمد هستند. در محتوای ویدیویی خود سعی کنید تا نشان دهید که اعتماد مشتریان خود را جلب کرده اید و در زندگی آن ها تغییر ایجاد کرده اید.

درمورد پلتفرم خود تصمیم بگیرید.
هر پلتفرم و رسانه اجتماعی ای شکل خاصی از ویدیو را می طلبد؛ پس پلتفرم مورد نظر خود را با توجه به استراتژی کسب و کارتان انتخاب کنید. یک انتخاب درست می تواند موجب هدایت ترافیک به وب سایت شما به شکل قابل توجهی شود.
اگر پیش از این، در هیچ پلتفرمی از ویدیو استفاده نکرده‌ اید، با پلتفرم‌ هایی که قبلاً مخاطبان خود را در آن ها ایجاد کرده ‌اید، شروع کنید.
خوب است بدانید که کاربران اینترنت، ویدیو های کوتاه را 2.5 برابر جذاب‌ تر از ویدیو های طولانی می دانند؛ پس از پلتفرمی شروع کنید که ویدیو های کوتاه در آن با استقبال رو به روست.

نوع ویدیوی مورد نظر خود را تعیین کنید.
تعیین نوع ویدیویی که برای برند شما بهترین کارایی و نتیجه را داشته باشد، گام مهمی در استراتژی بازاریابی شماست.
ویدیو های آموزشی، توضیح دهنده و توصیف کننده خدمات و محصولات، مصاحبه با مشتریان و یا افراد برجسته در زمینه کسب و کارتان و... از بهترین انواع ویدیو هستند.

برای بازاریابی محتوای ویدیویی برنامه ریزی کنید.
یک برنامه تولید محتوای خوب و کارا در برنامه دیجیتال مارکتینگ در دراز مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند. در برنامه ریزی خود باید صفر تا صد نحوه ایجاد و فیلم‌ برداری ویدیو ها را مشخص کنید.
مشخص کردن تجهیزات و لوازم مورد نیاز، نوشتن یک فیلمنامه کارآمد، ویرایش فیلمنامه، تولید آن و... از جمله مراحل ضروری برنامه ریزی برای بازاریابی محتوای ویدیویی است.
 


زمانی را به مراحل پس از تولید اختصاص دهید.
زمان زیادی را به مراحل پس از تولید اختصاص دهید؛ به خصوص اگر ویدیو های شما برای تبلیغات استفاده می شوند یا نیاز به ادیت و ویرایش دارند. بریدن صحنه ها و کنار هم قرار دادن آن ها و انتخاب موسیقی تنها اقدامات این مرحله نیستند. الحاق زیرنویس، ایجاد کادری برای مشخصات تماس و... نیز از جمله کار های مهم در این مرحله است.

فیلم ها را تبلیغ کنید.
اکنون که ویدیوی کاملی را ساخته اید، زمان تبلیغ آن فرا رسیده است. برخی از پلتفرم های مدیریتی مانند Sprout گزینه خوبی برای انتشار ویدیو ها و تبلیغ آن ها هستند.

معیارها را درک و تجزیه و تحلیل کنید.
آخرین مرحله در بازاریابی محتوای ویدیویی مهم ترین مرحله آن است. آمار مرتبط با ویدیو را تحلیل کنید. تعداد بازدید ها، اشتراک ها و لایک ها و نظرات اهمیت زیادی دارند.

نتیجه گیری
بازاریابی محتوای ویدیویی یکی از موثر ترین راه ها برای تولید محتواست. با توجه به افزایش اقبال جمعی نسبت به ویدیو ها، این نوع از بازاریابی می تواند به رونق کسب و کار شما کمک زیادی بکند. در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین نکات قابل توجه در تولید محتوای ویدیویی را برای شما توضیح دهیم تا مشتریان زیادی را جذب کنید و به سود بیشتری برسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها