یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
دانشجویان قزاقی آموزش ایران‌شناسی و زبان فارسی می‌بینند

با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در قزاقستان، نخستین دوره آموزش ایران‌شناسی و زبان فارسی در دانشگاه دفاع ملی قزاقستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجید صمدزاده صابر، سفیر کشورمان در قزاقستان در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این دوره، بر اهمیت زبان به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و یکی از عوامل اصلی اثرگذار در شکل‌گیری و توسعه ارتباطات و همکاری‌ها به‌‌ویژه در عرصه بین‌المللی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اهمیت زبان مشترک در حوزه دفاعی امنیتی، به دلیل حساسیت‌های ویژه این حوزه، دوچندان است، ابراز امیدواری کرد که برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه دفاع ملی قزاقستان بتواند به آشنایی بیشتر افسران نیروهای قزاقستان با ایران و فرهنگ ایرانی کمک کرده و مسیر توسعه همکاری‌های بین دو کشور را هموار کند.

در ادامه همچنین، معاون دانشگاه دفاع ملی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوره آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی گفت: در تاریخ و فرهنگ کشورهای آسیای مرکزی، زبان فارسی جایگاه بالایی دارد؛ چراکه بسیاری از شاهکارهای ادبیات و اشعار تاریخی در این منطقه به زبان فارسی نگاشته شده است.

دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه دفاع ملی قزاقستان پس از افتتاح اتاق ایران در این دانشگاه و با حضور هفت تن از افسران و کارکنان دانشگاه آغاز به کار کرد.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها