شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
با این ترفند ها چمدان را برای سفر سریع و سبک ببندید

اولین گام در فرایند حاضر شدن برای سفر، بستن چمدان است. اگر می‌خواهید برای سفر چمدان ببندید، بهتر است از قبل لیستی از وسایل مورد نیاز خود در سفر را تهیه کنید. این که شما با خرید بلیط هواپیما سفر خود را آغاز می‌کنید، یا قصد دارید از قطار، خودروی شخصی یا دیگر موارد استفاده کنید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اولین گام در فرایند حاضر شدن برای سفر، بستن چمدان است. اگر می‌خواهید برای سفر چمدان ببندید، بهتر است از قبل لیستی از وسایل مورد نیاز خود در سفر را تهیه کنید. این که شما با خرید بلیط هواپیما سفر خود را آغاز می‌کنید، یا قصد دارید از قطار، خودروی شخصی یا دیگر موارد استفاده کنید، موضوع مهمی است که در بستن چمدان می‌تواند اهمیت داشته باشد. به عنوان مثال ورود برخی از اشیا به داخل هواپیما هم در قسمت بار و هم در قسمت کابین ممنوع است و شما در سفرهای هوایی ممنوعیت مقدار بار خواهید داشت. اما در سفرهایی که با قطار صورت می‌گیرد، میزان بار اهمیت ندارد.

جمع کردن وسایل برای سفر دغدغه‌ای است که همه مسافرها دارند. همه افراد به دنبال بستن چمدانی سریع و سبک هستند. این که شما بتوانید همه وسایل ضروری خود برای سفر را در یک چمدان جای دهید، خود یک نوع هنر محسوب می‌شود! هرچه بار شما سبک‌تر باشد، راحت‌تر هستید و هزینه‌های اضافه‌بار به شما تعلق نمی‌گیرد.
اگر قصد دارید یک چمدان مناسب ببندید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی ترفندهایی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید چمدان را برای سفر سریع و سبک ببندید.
 
ابتدا یک لیست تهیه کنید
در اولین مرحله بهتر است یک لیست از لوازمی که قرار است با خود همراه داشته باشید، تهیه کنید. چه برای سفر تفریحی چه برای سفر کاری تهیه کردن این لیست ضرورت دارد. این لیست باعث می‌شود تا چیزی را از قلم نیندازید و همه وسایل ضروری را با خود به همراه داشته باشید. همچنین می‌توانید یک دید کلی از حجم وسایل و وزن آن‌ها به دست بیاورید.
 
از چمدان کوچک استفاده کنید
همان طور که مشخص است، چمدان‌های کوچک راحت‌تر حمل می‌شوند و به آسانی در قسمت‌های مختلف جای می‌گیرند. هرچه چمدان بزرگتری را برای خود انتخاب کنید، تمایل شما برای پرکردن آن و قرار دادن اجسام سنگین بیشتر می‌شود. اگر برای شما مقدور است، از کیف‌های دستی استفاده کنید. این کیف بسیار راحت هستند و در سفرهای یک الی دو روزه می‌توان وسایل ضروری را در آن جای داد.
 
آب و هوای مقصد را بررسی کنید
به طور کلی قبل از خرید بلیط و شروع به بستن چمدان، آب و هوای شهر مقصد را کنترل کنید. بهتر است وسایلی که جمع‌آوری می‌کنید، با آب و هوای شهر مقصد سازگاری داشته باشند. به عنوان مثال در شهری با آب و هوای ابری یا مه آلود به عینک آفتابی، کلاه نقاب‌دار یا کرم ضد آفتاب نیاز نخواهید داشت. همچنین در مناطق استوایی، شرجی و گرم به لباس گرم نیاز نخواهید داشت. سعی کنید لباس‌هایی که مناسب فصل هستند را انتخاب کنید. لباس‌های گرم و زمستانی اغلب سنگین هستند. به همین دلیل اگر در سفر به آن‌ها نیاز ندارید، در چمدان جای ندهید.
 
 

از فضای چمدان به صورت بهینه استفاده کنید
از هر نوع کیف یا چمدانی که استفاده می‌کنید، مهم این است وسایل خود را با دقت بیشتری بسته‌بندی کنید تا بتوانید از تمامی فضا استفاده کنید. به عنوان مثال بهتر است داروها، لوازم بهداشتی و آرایشی، جواهرات و اشیا گران قیمت را در کیفی جداگانه قرار دهید تا در صورت لزوم سریعاً به آن دسترسی داشته باشید. یکی از مهمترین موضوعات در اصول بستن چمدان، استفاده بهینه از فضا به واسطه رول‌کردن لباس‌ها است. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید و نگران وزن چمدان نیستید، بهتر است تمامی لباس‌های خود را رول کنید. لباس‌هایی که رول می‌شوند، فضای بسیار کمتری را نسبت به لباس‌های تا شده اشغال می‌کنند. البته بهتر است لباس‌هایی که مستعد چروک شدن هستند را تا بزنید. هرچه رول لباس‌ها محکم‌تر باشد، فضای کمتری اشغال می‌شود. برای این کار می‌توانید از کش‌های پلاستیکی استفاده کنید.
اغلب چمدان‌ها علاوه‌بر فضای اصلی چند جیب یا زیپ نیز دارند که می‌توانید از فضای داخل آن‌ها استفاده کنید. بهتر است مدارک خود، پول نقد و وسایل کم حجم اما پراهمیت را داخل این جیب‌ها قرار دهید تا جای مشخصی داشته باشند و در صورت لزوم بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
 
از مکعب‌های بسته‌بندی یا تفکیک کننده استفاده کنید
محصولاتی به بازار عرضه شده‌اند که به آن‌ها مکعب بسته‌بندی یا تفکیک کننده چمدان گفته می‌شود. به کمک این تجهیزات می‌توانید تمامی وسایل ضروری خود را به صورت کاملاً منظم در چمدان جای دهید. این مکعب‌ها را با توجه به نوع لباس‌ها و وسایل می‌توانید تنظیم کنید. این مکعب‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید هرنوع وسیله‌ای اعم از لباس‌ها، کلاه‌ها، وسایل الکترونیکی و دیگر موارد را کنار هم بگذارید.
 
وسایل شکننده را در مرکز چمدان قرار دهید
یکی از بهترین ترفندها در بسته‌بندی چمدان این است که تجهیزات شکننده را در مرکز چمدان قرار دهید. این کار سبب می‌شود تا احتمال شکسته شدن آن‌ها کاهش پیدا کند. می‌توانید وسایل شکستنی همچون ظرف‌ها، بسته عطر و دیگر موارد را لابه‌لای لباس‌های خود قرار دهید تا با این کار یک نوع پوشش و محافظ برای آن‌ها ایجاد کنید.
 
از فضای داخل لوازم خود استفاده کنید
برخی از وسایل همچون کلاه‌ها، کفش‌ها و دیگر موارد فضای خالی در اختیار شما می‌گذارند. اگر جای دیگری برای قرار دادن کفش‌ها ندارید، ناچاراً باید آن‌ها را داخل چمدان جای دهید. می‌توانید جوراب‌های خود را نیز در فضای داخلی آن‌ها قرار دهید و اقلام کوچک دیگر را نیز در آن‌ها بگذارید. خرده‌ریز‌ها و وسایل ریز شکستنی نیز به راحتی داخل کفش‌ها جای می‌گیرند.
شکاف بین لباس‌ها نیز مکان مناسبی برای جای دادن اجسام ریز هستند. لباس‌هایی همچون لباس زیر و جوراب‌ها را می‌توانید در قسمت‌های کناری و در فضایی که بین لباس‌ها ایجاد شده است قرار دهید.
 
کیسه پلاستیکی به همراه داشته باشید
یکی از بهترین توصیه‌ها در بستن چمدان این است که با خود چندین پلاستیک همراه داشته باشید. در این صورت می‌توانید کفش‌ها و لباس‌های کثیف را داخل آن بگذارید تا با دیگر وسایل شما تماس نداشته باشند. اگر بتوانید به کمک پلاستیک لباس‌های تمیز و کثیف را به صورت فشرده در کنار یکدیگر قرار دهید، در این صورت فضای بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.
 
وسایل را از سنگین به سبک بچینید
اگر اهل خرید بلیط هواپیما و سفرهای هوایی باشید، می‌دانید که موضوع اضافه بار بسیار مهم است. زیرا به ازای هر یک کیلوگرم اضافه بار شما باید هزینه‌ای را به عنوان جریمه پرداخت کنید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از بستن چمدان وزن وسایل خود را کنترل کنید. پس از کنترل وسایل بهتر است آن‌ها را از سنگین به سبک مرتب کنید. اگر وسایل سنگین را در کف چمدان بچینید، مدیریت و سازماندهی وسایل سبک در قسمت بالایی ساده‌تر است. همچنین در این صورت وسایل سبک‌تر نیز آسیب نمی‌بینند. بهتر است وسایل سبک همچون لباس‌ها را در قسمت بالای چمدان قرار دهید. این کار به توزیع یکنواخت وزن و جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها نیز بسیار کمک می‌کند.
 
از لباس‌های سبک استفاده کنید
لایه لایه لباس پوشیدن ترفندی است که معمولاً برای آب و هوای گرم و سرد موثر است. اگر می‌خواهید با خرید بلیت قطار در سفر خود از چندین منطقه بازدید کنید، بهتر است وسایلی همچون کت، پیراهن، ژاکت‌های سبک، روسری و کلاه همراه داشته باشید. این وسایل سنگین نیستند و می‌توانید از چند لایه استفاده کنید. یکی از بهترین ترفندها در بستن چمدان این است که از لباس‌های چند منظوره استفاده کنید. لباس‌های مشکی یا سفید با اغلب لباس‌ها همخوانی دارند و می‌توانید از آن‌ها چندین بار استفاده کنید. کفش‌هایی با رنگ‌های خنثی همراه داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را در کنار دیگر اکسسوری‌ها استفاده کنید.
 
در هنگام بسته‌بندی لباس‌های خود را فشرده کنید
یکی از بهترین راه‌ها برای ذخیره‌سازی فضا، فشرده کردن وسایل است. برای این کار می‌توانید از پلاستیک‌های زیپ‌دار و مخصوص استفاده کنید. پس از قرار دادن وسایل باید هوای داخل آن را تخلیه کنید. در نتیجه حجم لباس شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. این روش برای لباس‌های حجیم به خصوص لباس‌های زمستانی بسیار کاربرد دارد.
 
 
 
لوازم آرایشی و بهداشتی را در اندازه‌های کوچک‌تر انتخاب کنید
لوازم آرایشی و بهداشتی تجهیزاتی هستند که حجم بسیار زیادی از چمدان را به خود اختصاص می‌دهند. این تجهیزات از شیشه‌های کوچک و بزرگ و بسته‌هایی با ابعاد مختلف تشکیل شده‌اند به همین دلیل جای زیادی را اشغال می‌کنند. سعی کنید از وسایل کم حجم و ضروری استفاده کنید و در صورتی که امکان دارد، مقدار مورد نظر خود را بردارید و تمام بسته‌ها را با خود به سفر نبرید. همچنین بهتر است تا جایی که امکان دارد، از لوازم هتل استفاده کنید. به عنوان مثال در تمامی هتل‌ها مسواک یکبار مصرف، صابون، شامپو و دیگر وسایل بهداشتی همچون حوله وجود دارد. بهتر است از این وسایل استفاده کنید و فضای چمدان خود را به تجهیزات ضروری‌تر اختصاص دهید.
 
سخن پایانی
در این مقاله به بررسی ترفندهایی برای بستن چمدان سبک و راحت پرداختیم. در نظر داشته باشید که هرچه بار شما سبک‌تر باشد، در سفر راحت‌تر هستید. به خصوص اگر با هواپیما سفر می‌کنید. فرایند تحویل بار و کنترل آن کار پیچیده و زمان‌بری است. اگر بتوانید لوازم ضروری خود را در یک کیف دستی جای دهید، می‌توانید آن را به داخل کابین هواپیما ببرید. پیش از آغاز به بستن چمدان بلیط هواپیما و کلاس پروازی خود را بررسی کنید تا از میزان بار مجاز باخبر شوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها