شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
امضای تفاهم‌‌‌‌نامه میان کتابخانه ملی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شهرداری منطقه 21 تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای بهبود شرایط نگهداری و حفظ هویت اسناد ملی کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شهرداری منطقه 21 تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در راستای بهبود شرایط نگهداری و حفظ هویت اسناد ملی کشور و ارتقاء سطح همکاری و هماهنگی‌ها تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شهرداری منطقه 21 تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که با تأیید شورای شهر تهران عملیاتی شده؛‌ به منظور تأمین فضای مناسب برای نگهداری موقت و تجمیع میراث مکتوب کشور انجام شده است.
 
براساس این تفاهم‌نامه و به دلیل مشکلات ناشی از دپوی حجم زیاد اسناد انتقالی در ساختمان آرشیو ملی و آلودگی محیطی، مقرر شد یکی از‌ پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران برای نگهداری موقت و تجمیع اسناد ملی، به معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اختصاص یابد. بر همین اساس پایگاه بزرگی در منطقه غرب تهران در اختیار این معاونت قرار گرفته است.
 
پایگاه اختصاص یافته، زمینی به مساحت 4000 متر مربع و دارای حدود 1000 متر مربع زیر بنا است. این پایگاه دارای فضای نگهداری و استقرار اسناد و فضای اداری برای بررسی اسناد در محل و انتقال اسناد واجد ارزش به مخازن آرشیوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها