جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
سرود «چُمچَه گلین» برای نوجوانان منتشر شد

سرود «چُمچَه گلین» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سرود «چُمچَه گلین» به تازگی توسط انجمن سرود نوجوان کانون استان آذربایجان غربی و آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

«چُمچَه گلین» نام عروسک نمادین برگرفته از الهه آناهیتاست که در آذربایجان در مراسم آئین طلب باران به وقت خشکسالی از آن استفاده می‌شد. زمانی که خطر کم آبی، مزارع و باغ‌ها را تهدید می‌کرد شماری از زنان خانواده‌ها جمع می‌شدند و کودکان خود را برای مراسم آماده می‌کردند. فرض بر این بود که صداقت و پاکی کودکان سبب می‌شود تا خدای مهربان لطف و مرحمت کرده و باران رحمت خویش را نازل کند.

سمیه حسین‌نژاد کارگردان این سرود و احسان احمدی‌تبار آهنگساز و تنظیم‌کننده اثر است. گروه همخوان نیز مبین قربانپور، طاها ورمزیار، سید احمد مسلمی، حدیث بردل و غزل همت‌عالی‌نژاد هستند.

همچنین گروه نمایشی «چُمچَه گلین» تشکیل شده از: ال آی ابراهیمی، سبحان نصراله‌زاده، ارسلان اسکندری، طاها جبارزاده، نازنین‌زهرا جبارزاده، نرمین حسن‌زاده و رضا منصوری.

انجمن سرود نوجوان استان آذربایجان غربی سرود «چُمچَه گلین» را توسط آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها