چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
مهلت ارسال آثار به جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد تمدید شد

مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد که از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار می‌شود تا ۱۵ دی تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با هدف شناسایی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان محتوای الکترونیک کتاب‌های درسی تمامی دوره‌های تحصیلی، یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد را برگزار می‌کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در برگزاری این جشنواره با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همکاری دارد.

توسعه و ارتقای فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی آموزشی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش و یادگیری، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی، ترغیب، پرورش و حمایت مالی و معنوی از توانمندی‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های معلمان، دانش‌آموزان، دانشجومعلمان، استادان، عموم دانشجویان، مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان در امر تولید منابع و رسانه‌های یادگیری الکترونیکی، تولید و تأمین محتوای الکترونیکی مورد نیاز بسته‌های تربیت و یادگیری، متناسب با نیاز دانش‌آموزان و معلمان و تقویت نهاد مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری خود با تولید و بهره‌برداری از منابع و رسانه‌های یادگیری الکترونیکی از اهداف این جشنواره است.

گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد به سه بخش معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان تقسیم می‌شوند. معلمان شامل آموزگاران دوره ابتدایی و دبیران دوره‌های متوسطه اول و دوم و مربیان پرورشی، هنرآموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش، معلمان مدارس استثنایی، کارشناسان و کارکنان شاغل در ادارات آموزش وپرورش و کارکنان اداری مدارس، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و استادان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی.

دانش‌آموزان شامل دانش‌آموزان پایه ششم دوره ابتدایی و تمامی پایه‌های دوره‌های متوسطه اول و دوم، هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و دانشجویان شامل دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی، دانشجویان علاقه‌مند سایر دانشگاه‌های کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان، مؤسسات علمی و آموزشی و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی فعال در تولید محتوای الکترونیکی و انجمن‌های مردم نهاد، تشکل‌های مردمی و فعالان عرصه تعلیم و تربیت.

همچنین انواع قالب‌های مورد پذیرش در جشنواره عبارت است از: محتوای صوتی و پادکست، گرافیک متحرک(موشن‌گرافی)، پویانمایی(انیمیشن)، ویدئو آموزشی(محتوای پوشش‌دهنده موضوع‌های مندرج در کتاب‌های درسی)، برنامه کاربردی(اپلیکیشن) اندرویدی، بازی‌های تعاملی، تصاویر سه بعدی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی.

این جشنواره در یک مرحله و به‌صورت کشوری برگزار می‌شود و آثار برگزیده از میان آثار رسـیده انتخاب خواهد شد.

یادآوری می‌شود آثار برگزیده علاوه بر دریافت جوایز نقدی در شبکه ملی مدارس (رشد) منتشرخواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی https://ecf.roshd.ir مراجعه کنند.

پیش‌تر شرکت کنندگان تا ۱۵ آذر ۱۴۰۱ فرصت داشتند تا آثار خود را یازدهمین جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها