دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
شب شعر «از كبوتر تا كبوتر» برگزار شد

به مناسبت هفته بسیج و با هدف بزرگداشت مقام ادبی غلامرضا سلیمانی، شب شعر «از کبوتر تا کبوتر» در فرهنگسرای رسانه برپا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این مراسم با حضور مهدى شكيبایی، رئيس فرهنگسراى رسانه، جواد جميرى، رئيس سازمان بسيج هنرمندان و عباس بايرامى، رئيس سازمان ادبيات و تاريخ بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاى دفاع مقدس از مقام ادبى زنده‌یاد سليمانى تجليل به عمل آمد و همچنين ياد و خاطره شهيد فخرى‌زاده در سالروز شهادت وی گرامى داشته شد.

همچنین همسر زنده‌ياد غلامرضا سليمانى در بخشى از اين مراسم، ضمن تقدير و تشكر از دست‌اندركاران برگزارى مراسم و تبريك هفته بسيج گفت: شعرهاى سليمانى شامل دو بخش است که بخش اول پيرامون شعر اهل بيت(ع)، آيينى و دفاع مقدس و بخش دوم شامل اشعار مردمى وی است.

وی با بیان اینکه غلامرضا سليمانى، دغدغه شعر اجتماعى و با مردم زيستن را داشت، افزود: استاد سليمانى دو كتاب را با نام‌های «پرستارى كه شكل تو نبود» و مجموعه شعر مشتركمان به نام «از كبوتر تا كبوتر» نوشت و نیز اولين محفل شعر كارگرى را در شركت ايران خودرو راه‌اندازی کرد.

در این مراسم همچنین پیام‌های تقدیر امیرحسین سمیعی، معاون هنری شهرداری تهران و جواد جميرى، رئيس سازمان بسيج هنرمندان قرائت شد.

در بخشى از پيام تقدير اميرحسين سميعى، معاون شهرداری تهران خطاب به خانواده زنده ياد سليمانى آمده است: «زنده ياد غلامرضا سليمانى يكى از چهره‌هايى بود كه اشعار آيينى، انقلابى و دفاع مقدس وی بخشى از حافظه شاعران و ملت شريف ايران را شكل داده است. استاد غلامرضا سليمانى شاعر غزل‌سراى معاصر از جمله شاعرانى بود كه روح تعهد در معانى و انديشه شعرش متجلى بود. نجابت و زلالى اشعارش از روح پاكش نشات مى‌‌گرفت. اگر كلكى مى‌دواند به مدد سلكى بود كه از عشق آل الله سرشار بود.

همچنین در بخشى از پيام تقدير رئيس سازمان بسيج هنرمندان آمده است: «شعر انقلاب يكى از مصاديق بى ‌ظيرى است كه بدون شك مرهون و مديون طبع الهى هنرمندانى همچون استاد غلامرضا سليمانى است كه عمر بابركت خود را در مسير اعتلاى فرهنگ و هنر ناب ارزشى و آيينى صرف کرده‌اند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها