دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
«پرواز پای دماوند» به چاپ دوم رسید

کتاب «پرواز پای دماوند» از جمله آثار نشر شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «پرواز پای دماوند»؛ برگ‌هایی از تاریخ شفاهی زندگی محسن فخری‌زاده است که در یک حمله غافلگیرانه به دیدار حق شتافت. او از جمله چهره‌های موثر در صنعت هسته‌ای کشور بود.

کتاب یاد شده توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است و به تازگی به چاپ دوم رسید. 
محسن فخری‌زاده علاوه بر فعالیت در حوزه هسته‌ای در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشت. او متولد اول فروردین سال ۱۳۴۰ در شهر قم بود که لیسانس خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراند و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای شد.

بعدها وی به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین(ع)، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته‌ای به کار گرفت و سپس رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.

این چهره صنعت هسته‌ای مدتی هم معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود و در نهایت عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹ در منطقه «آبسرد» تهران ترور و به دیدار حق شتافت.

در برشی از کتاب «پرواز پای دماوند» می‌خوانیم: «حاج حسن از همان اولش به این پسر ایمان داشت. اختر خانم هم از اینکه خدا چنین نعمتی بهشون داده خدا را شکر می کرد. تو خونه حاج حسن شعر حرف اول رو می زد.کتابخونه اش پر بود از دیوان اشعار شعرایی چون حافظ و نظامی و فردوسی و سعدی... اگر مسیر زندگیش رو فیزیک عوض نمی کرد حتما جزو شعرای نام آور و پرآوازه معاصر می شد. اون هم به خاطر جدی گرفتن هرکاری که بهش می سپردند. کی فکرشو می کرد ،این پسر روزی کابوس شب های نتانیاهو و کل دم و دستگاه اطلاعاتی مخوف دنیا بشه ،بیش از بیست سال اسمش در صدر لیست ترور جوخه های موساد و سیا باشه و جان سالم به در ببره... مردی که شاید کمتر از چند نفر اصلی نظام ایشان را و ماموریت مهمش را نمی شناختند. کسی که دانسته های علمی بسیاری از دانشمندان ما را به حیطه فناوری و اختراع نزدیک کرد. کسی که حلقه مفقوده تبدیل علم به تجارت و ثروت بود. همانی که نگین گمشده عرصه های امروز ما بود.سردار فناوری های علمی نوین ...»

چاپ دوم کتاب «پرواز پای دماوند»؛ در قطع رقعی و 184صفحه و به کوشش محمدحسین علیجانزاده همزمان با ایام سالروز ترور این چهره موثر صنعت هسته‌ای توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شده است. علاقه‌مندان جهت مشاهده و تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (nashreshahidkazemi.ir) و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها