دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
انتخاب مردمی در داوری آثار جشنواره فیلم رشد لحاظ شود

یوسف نوری در آغاز جشنواره فیلم رشد گفت: داوری باید در طول زمان به صورت امتیازدادن از درون باشد و به انتخاب‌های مردمی نیز بها داده شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه پنجاه‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد قبل از نواختن کلاکت آغاز جشنواره در سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج و نیز فرارسیدن روز نیروی دریایی و اشاره به نزدیک بودن سالروز ولادت حضرت زینب (س) به شهیدان دانش‌آموز کشاورز و آرشام اشاره کرد و گفت: این دو ثمره فعالیت معلمان از خط مقدم و ثمره آموزش و پرورش هستند. شهید کشاورز هنرمندی بود که اذان می‌گفت و به دانش‌آموزان دیگر مشفقانه کمک می‌کرد و آرشام نیز توانسته بود در پایه چهارم ابتدایی اثری با ارزش خلق کند که در حال چاپ است.
 
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت فیلم به عنوان هنر هفتم در پایه‌گذاری هویت و القای سلطه در جهان عنوان کرد: کشورهای دیگر ازجمله هندوستان با تاسیس بالیوود برای تحکیم هویت استفاده کرده‌اند که نشان می‌دهد این مقوله ارزش زیادی دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه فیلم می‌تواند یکی از بهترین ابزارها در آموزش و پرورش برای تنوع تربیتی و انتقال پیام باشد گفت: به عنوان نمونه خود شاهد تأثیر فیلم بر ارتقای آموزش در مدارس قطر و بحرین بوده‌ام. در سند تحول بنیادی بر استفاده از فناوری‌های نوین در مدارس تأکید شده و رسانه‌ها در تحقق اهداف عملیاتی سند تحول نقش موثری دارند.
 
نوری با اشاره به اینکه خوشبختانه این جشنواره از حالت نقطه‌ای به صورت اقماری تغییر رویکرد داده است، پیشنهاد داد که به دانش‌آموزان علاقه‌مند به فیلم‌سازی سوژه‌یابی و چگونگی حساسیت نوشتن فیلمنامه و نمایشنامه را آموزش دهند.
 
وی همچین بر ضرورت آموزش چگونگی نگارش سناریو و تکنیک‌های نگارش فیلمنامه تاکید کرد و گفت: داوری باید در طول زمان به صورت امتیازدادن از درون باشد و به انتخاب‌های مردمی نیز بها داده شود.
 
وزیر آموزش و پرورش همچنین بر آموزش مهارت کار تیمی با تشویق دانش‌آموزان به تولید فیلم با مشارکت خانواده و معلم تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها