یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
راه‌های فروش کتاب دست دوم

آیا به دنبال روشی برای فروش کتاب دست دوم خود هستید؟ در این مقاله شما را با مزایا و مکان‌های عالی برای خرید و فروش آشنا می‌کنیم. کلیک کنید!

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب دست دوم همیشه قیمت پایین‌تری نسبت به کتاب‌های جدید و نو دارد. به همین دلیل بهترین گزینه برای افرادی است که به داشتن کتاب زیاد علاقه‌مند یا نیازمند هستند، اما بودجه کافی برای این کار را در اختیار ندارند.
کتاب دست دوم در 90 درصد مواقع، هیچ مشکلی ندارد و فقط به جهت اینکه دیگر مناسب صاحب خود نیست، برای فروش گذاشته می‌شود.
در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای خرید و فروش کتاب صحبت کنیم و به معرفی راه‌های فروش کتاب دست دوم بپردازیم.
 
مزایا خرید و فروش کتاب دست دوم چیست؟
بسیاری از افراد، به‌واسطه علاقه یا تحصیلات خود، دائماً به تهیه کتاب‌های متنوع نیاز دارند. این مسئله، در ایامی که قیمت برخی کتاب‌ها به‌شدت بالا رفته و هرکسی توانایی خرید را ندارد، مشکل‌ساز خواهد بود.
از مزیت‌های خرید و فروش کتاب دست دوم این است که هم فرد فروشنده می‌تواند از کتابی که دیگر به آن نیاز ندارد پول در بیاورد و هم فرد خریدار با هزینه کمتر از حالت عادی، توانایی برطرف‌کردن نیاز خود را خواهد داشت.

یکی دیگر از مزایای فروش کتاب دست دوم ، نداشتن دغدغه برای نگهداری از کتاب ها است. بسیاری از ما در شرایط‌های مختلف، ناچار به خرید کتاب‌هایی می‌شویم که موقتاً به آنها نیاز داریم. 

حالا فرض کنید که شما در خانه‌ای کوچک و اجاره‌ای سکونت داشته باشید، قطعاً در این موقعیت، نگهداری از کتاب‌هایی که دیگر به درد ما نمی‌خورد بسیار دشوار خواهد بود.
فروش این کتاب‌ها یک راه‌حل بسیار کاربردی است تا هم قسمتی از پول خود را زنده کنیم و هم دیگر دغدغه نگه‌داری از کتاب‌های اضافه را نداشته باشیم.
و اما سومین و بزرگ‌ترین مزیتی که می‌توان برای خرید و فروش کتاب دست دوم در نظر گرفت، کمک‌کردن است.

می‌پرسید به چه کسی؟ 
پاسخ این است، به همه.
اگر به هدیه دادن کتاب علاقه‌مند نباشید، با فروش یک کتاب باعث می‌شوید که افراد بیشتری، درگیر مطالعه شوند. زیرا شرایط تهیه کتاب با هزینه پایین‌تر را پیدا می‌کنند.
به کتاب‌ها کمک می‌کنید تا زندگی خود را در یک خانه جدید و با یک صاحب جدید، ادامه بدهند.
به خودتان کمک می‌کنید تا با پول فروش کتاب‌های خود، امکان خرید کتاب‌های جدید و یادگیری بیشتر را داشته باشید.
به کسب‌و‌کارهای واسط کمک می‌کنید تا از میان این مبادلات ارزشمند، به درآمد برسند.
 


برای فروش کتاب، باید به چه مواردی توجه کنیم؟
مواردی که در فروش کتاب دارای اهمیت هستند، به دودسته تقسیم می‌شوند.
جزئیاتی که مربوط به شما می‌شود
اطلاعاتی که به مکان فروش شما بستگی دارد
تعیین قیمت کتاب دست دوم، چگونه است؟
یکی از موضوعات مهم در فروش کتاب‌های دست دوم، تعیین قیمت برای آن است. موضوعات مختلفی می‌توانند بر روی قیمت یک کتاب تأثیر بگذارند.
مواردی مثل:
قدیمی یا جدید بودن کتاب
میزان طرف‌دار
موضوع کتاب
سلامت ظاهری
مقدار خط‌کشی و یادداشت در کتاب
و ...
طبیعتاً هرچقدر یک کتاب جدیدتر و از ظاهر سالم‌تری نیز برخوردار باشد، به قیمت نسخه جدید و تازه خود نزدیک خواهد بود.
اما اگر یک کتاب دارای پارگی، خط‌کشی و ... باشد و نسخه جدید آن نیز به نرخ معمول در بازار عرضه شود، در این صورت گاهی تا 60 درصد از مبلغ پشت جلد نیز کسر خواهد شد.
قیمت‌گذاری در کتاب‌های قدیمی کمی متفاوت است. اگر شما کتابی دارید که متعلق به 10 سال پیش است و ویرایش جدیدی نیز از آن منتشر نشده، می‌توانید با تحقیق، قیمت روز همان کتاب را پیدا کرده و تا 50 درصد کاهش دهید.
در اکثر مواقع، قیمت به‌دست‌آمده از این روش، از نرخ درج شده در پشت جلد کتاب شما بیشتر خواهد بود و طبیعتاً سود را نصیب شما خواهد کرد.



معرفی چند مکان فوق‌العاده برای فروش کتاب
حالا که به طور کامل با فروش کتاب دست دوم آشنا شده‌اید، قصد داریم تا شما را با چند مکان برای خرید و فروش این کتاب‌ها آشنا کنیم.

اپلیکیشن‌ و سایت‌های نیازمندی
سایت‌های نیازمندی و لیستینگ، مکانی هستند که مردم اکثر لوازم اضافه یا موردنیاز خود را در آن خرید‌ و فروش می‌کنند.
نیاز روز، دیوار و شیپور، فضاهایی هستند که می‌توانید از آنها برای فروش کتاب دست دوم استفاده کنید.
ثبت آگهی اولیه در این پلتفرم‌ها کاملاً رایگان است و فضای کافی برای نوشتن اطلاعات و تصویر را به شما خواهد داد، اما اگر بخواهید آگهی خود را مدت‌زمان بیشتری در صدر لیست قرار دهید، باید مبالغ متفاوتی را پرداخت کنید.
درست است که آگهی فروش شما در این سایت به کاربران زیادی نشان داده می‌شود، ولی بهتر است قبل از هر چیز، از مشکلات ثبت کتاب دست دوم خود هم اطلاع داشته باشید.
مشکلاتی مثل:
چانی زنی‌های بیش از حد بر سر قیمت
طمینان نداشتن به خریدار و مشکلات دریافت پول
دردسرهای مربوط به دریافت پیام و تماس
قدیمی شدن آگهی و منتقل شدن به انتهای لیست
ایجاد مزاحمت توسط افراد سودجو 
و ...

فروش در مغازه‌ها
به خاطر دارم که در زمان دانشجویی، بسیاری از کتاب‌های خود را از مغازه‌های فروش کتاب دست دوم دانشگاهی تهیه می‌کردم. مغازه‌های کتاب، این امکان را به من می‌دادند که در هزینه‌های خرید کتاب و تحصیل صرفه‌جویی کنم. 
در سمت دیگر ماجرا، مجدداً می‌توانستم کتاب‌هایی که دیگر به آنها نیاز نداشتم را به این مغازه‌ها بفروشم.
در چند سال اخیر، با گسترش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت، حالا بسیاری از این مغازه‌ها وارد دنیای آنلاین نیز شده‌اند. دست دو بوک و کتاب لازم، از این نوع وب‌سایت‌ها هستند.
اما با همه بحث‌ها، فروش کتاب در این فروشگاه‌ها دارای معایب زیادی است.
1. نرخ تعیین شده برای کتاب‌ها مناسب نیست و در برخی از موارد، کتاب‌ها به‌صورت فله‌ای یا کیلویی خریداری می‌شوند. (مثلاً شاید به‌ازای فروش تعدادی کتاب باارزش 1 میلیون، تنها 200 هزار تومان دریافت کنید)
2. شرایط فروش و ارسال کتاب‌ها دشوار است. شما برای فروش، باید کتاب‌های خود را یا از طریق مراجعه حضوری و یا از طریق پست، برای فروشندگان ارسال کنید که با هزینه خود شما صورت می‌گیرد و این مسئله به‌صرفه نخواهد بود.
3. احتمالاً، کتاب‌ها از شما بسیار ارزان خریده می‌شود تا سایت بتواند سود بیشتری کند؛ بنابراین طرف ضرر دیده، شما خواهید بود. 
 


فروش کتاب دست دوم در سایت یونی بوک
یونی بوک ، وب‌سایتی است که به‌صورت تخصصی بر روی فروش کتاب دست‌ دوم فعالیت می‌کند و با ایجاد یک بستر حرفه‌ای، خدمات خرید و فروش را بسیار ساده کرده است.
در این وب‌سایت شما می‌توانید طیف وسیعی از کتاب‌ها مثل دروس مدرسه و دانشگاه، کتاب‌های آموزش زبان، شعر و ... را در دسته‌بندی‌های مجزا مشاهده کنید.
تلاش یونی بوک این است که شرایط خوبی را برای دانشجویان فراهم کند تا هزینه‌های آنها کاهش یابد.
از مزایای فروش کتاب در یونی بوک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
درصد سود نسبتاً پایین
دسترسی به خریداران کل کشور
پشتیبانی روزانه تیم همراهی مشتریان
فروش کتاب‌ها با قیمت منصفانه‌تر
تسویه‌حساب کامل به‌صورت نقدی
پنل کاربری حرفه‌ای و ثبت آگهی ساده

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایای خرید و فروش کتاب دست دوم آشنا کرده و تعدادی از بهترین مکان‌های فروش این کتاب‌ها را معرفی کنیم.
طبیعی است که هر شخصی باتوجه‌به شرایط خود، یک روش را برای فروش کتاب در نظر می‌گیرد.
اما به‌خاطر داشته باشید انتخاب درست، انتخابی است که سود خوبی به شما برساند و شرایط بسیار راحت و مطمئنی را برای فروش محصولات، فراهم کند.
در پایان، حتماً نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و حتما یه سر به سایت یونی بوک بزنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها