یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
برگزاری نخستین همایش ملی آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه

نخستین همایش ملی آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه در راستای کمک به رشد و تعالی زبان و ادب فارسی از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و بنیاد سعدی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این همایش دوم اسفند ماه با اهدافی چون فراهم‌سازی بستر مناسب برای انتقال دانش و تجربیات مدرسان و مراکز آموزشی، بررسی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در مراکز و ارایه راهبردهای نوین در حوزه آموزش زبان فارسی، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و جدیدترین روش‌های پژوهشی انجام یافته در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، ضرورت سیاست‌گذاری آموزشی در مراکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، اهمیت دوره‌های توانمندسازی برای مدرسان در همسوسازی و دستیابی به اهداف آموزشی و ارائه پژوهش‌های نوین در حوزه زبان‌شناسی کاربردی و مسائل میان‌رشته‌ای برگزار خواهد شد.

پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، برنامه‌ریزان و آموزش زبان و ادبیات فارسی می‌توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا 15 آذر 1401 به نشانی gsia.tums.ac.ir ارسال کنند و زمان اعلام نتیجه داوری این بخش 24 آذر خواهد بود.

همچنین مقاله‌های پذیرفته‌ شده باید تا 25 دی ماه ارسال شوند و زمان اعلام نتیجه داوری اصل مقالات اول بهمن 1401 تعیین شده است.

شیوه‌های آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه، نیازسنجی و اهمیت آن در آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه، نقد و بررسی روش‌های آموزش زبان فارسی با محوریت زبان آموزان، نقد و بررسی متون و کتب آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه، آموزش ادبیات فارسی به زبان آموزان غیرایرانی، ضرورت بکارگیری فناوری در آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه، آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه و ترجمه متون، تهیه و تالیف مواد درسی با اهداف ویژه، روش‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، سنجش و اندازه‌گیری دانش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، تجزیه ‌و تحلیل کلام در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان و روش تحقیق در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان از جمله محورهای همایش خواهد بود.

عنایت‌الله شعبانی و مهین ناز میردهقان فراشاه، دبیران علمی و زینب صیامی و امیر زندمقدم، دبیران اجرایی همایش ملی آموزش زبان فارسی با اهداف ویژه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها