یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
انتشار کتاب سه جلدی از مجموعه «وصیت‌نامه کامل شهدا»

سه مُجلد تازه از مجموعه «وصیت‌نامه کامل شهدا» توسط اداره کل اسناد و انتشارات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سه مُجلد تازه از «وصیت‌نامه کامل شهدا» توسط نشر شاهد روانه بازار کتاب شد. این کتاب‌ها که با هدف حفظ و دسترسی‌پذیری اسناد شهدا به مثابه میراث معنوی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای نسل امروز و آیندگان منتشر شده است؛ به وصیت‌نامه شهدای استان‌های البرز، خراسان شمالی، گیلان می‌پردازند.

بر این اساس، «دومین دفتر وصیت‌نامه کامل شهدا استان البرز» به کوشش «امیر رزاق‌زاده و زهرا گل‌محمدی» ، «دفتر دوم از کتاب وصیت‌نامه کامل شهدا استان خراسان شمالی» به کوشش دکتر «محمدعلی شریفیان و دکتر محمدرضا حسنی» و «سومین جلد از کتاب وصیت‌نامه کامل شهدا استان گیلان» به کوشش «نسرین خادمی خالدی» با شمارگان یکهزار نسخه به چاپ رسیده‌اند.

همچنین، «دفتر دوم وصیت‌نامه کامل شهدا - استان البرز» شامل وصیت‌نامه‌های 100 شهید، «دفتر دوم از کتاب وصیت‌نامه کامل شهدا - استان خراسان شمالی» شامل وصیت‌نامه‌های 115شهید و «سومین جلد از کتاب وصیت‌نامه کامل شهدا -  استان گیلان» به وصیت‌نامه‌های 113 شهید پرداخته‌اند.

برای اعتبار اسنادی به وصیت‌نامه شهیدان، ابتدا این متن‌ها از نظر سندی مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعات پایه‌ای آن‌ها از مراکز ذیربط بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت شد تا اصل معتبر بودن اسناد و اطلاعات در تدوین کتاب رعایت شود.

مجموعه «وصیت‌نامه کامل شهدا» به تحلیل و نقد وصایای شهیدان نپرداخته است و صرفا از هر وصیت‌نامه مهمترین عبارت‌ها و نکات استخراج شده و در قالب «عبارت‌های کلیدی» در پایان هر وصیت‌نامه آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها