یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
سلسله نشست‌های افسانه‌های تاریخ ساز برگزار می‌شود

نخستین نشست گروه تاریخ دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع)، از سلسله نشست‌های علمی با محوریت افسانه‌های تاریخ‌ساز دوشنبه ۷ آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین نشست گروه تاریخ دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع)، از سلسله نشست‌های علمی با محوریت افسانه‌های تاریخ‌ساز دوشنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ الی ۱۹:۱۰ برگزار می‌شود.

در این نشست که با موضوع «بهشت اورشلیم» دنبال خواهد شد، مهدی محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) به ایراد سخنران خواهند پرداخت.

همه انگیزه‌هایی که منجر به تحولات مهمی در تاریخ بشر شدند؛ ریشه در واقعیات خارجی یا داده‌های درست نداشتند. گاهی یک واقعه تاریخی مهم، تنها به دلیل تأثیر افسانه‌هایی رخ داد که ناشی از اغراق در واقعیت و یا اشتباهات بزرگ در ارزیابی‌ها بود. به‌مرور این اغراق‌ها و اشتباهات چندان در فضای عمومی موردپذیرش قرار گرفت که به‌صورت یک واقعیت خدشه‌ناپذیر پذیرفته‌شده و در پی آن اقداماتی صورت گرفت که مسیر تاریخ را تغییر داد. در اینجا به چهار مورد از افسانه‌هایی پرداخته می‌شود که واقعیت انگاشتن آن‌ها سبب تحولات مهمی در تاریخ جهان شد.

لازم به ذکر است این دوره در سالن همایش دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) برگزار می‌گردد. همچنین حضور برای ثبت نام کنندگان در دوره بلا مانع است.

این نشست به صورت آنلاین به آدرس https://meet.abu.ac.ir/b/mey-zzr-c16-zhk نیز پوشش داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها