یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
«کبوتر کاغذی» جدیدترین رمان مصور نوجوان ایرانی

کتاب «کبوتر کاغذی» به نویسندگی لیلا مدرس‌پور و تصویرگری تکتم نوروزی با موضوع نامه برای امام زمان (عج) از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ داستان کتاب درباره نامه‌ای کوچک به اسم نامک است که توسط دختری به اسم نرگس که در یک روستای کویری زندگی می‌کند نوشته شده است. نرگس برای مرد بارانی نوشته است که به روستای آن‌ها بیاید تا خشکسالی تمام و روستایشان دوباره سرسبز شود و اهالی که به خاطر خشکسالی از روستای آن‌ها رفته‌اند دوباره به روستا برگردند. نامک به سرزمین آرزوها می‌رود؛ در آنجا به شکل کبوتر کاغذی در می‌آید و مأموریت پیدا می‌کند که به دنبال مرد بارانی بگردد و پیام نرگس را به او برساند. ماجراهای زیادی برای نامک در این سفر دور و دراز اتفاق می‌افتد.

در این رمان که برای گروه سنی دبستان نوشته شده سعی شده است با تصویرهای جذاب و زیبا کودکان و نوجوانان را با مفهوم ارتباط با امام زمان (عج) و دعا آشنا کند.

یکی از مسائل مهم در زمینه نحوه ارتباط برقرار کردن میان کودکان و امام زمان (عج)، آموزش غیرمستقیم است؛ مانند زبان قصه و داستان. برای آشنایی روح سرزنده، جست‌وجوگر و شوخ‌طبع کودکان باید از داستان‌های جذاب و خواندنی استفاده کرد. داستان‌هایی با ماجراهایی غیرقابل پیش‌بینی که این مفاهیم و موضوعات در آن پیچیده شده باشد. رمان «کبوتر کاغذی» به قلم لیلا مدرس‌پور با استفاده از همین عوامل نوشته شده است.
 
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«کبوتر کاغذی نگران شد که دوباره پروانه از پیشش برود. فوراً گفت: خواهش می‌کنم به من بگو چطور می‌توانم به نرگس کمک کنم. او هر روز و هر شب منتظر مرد بارانی است تا از راه برسد و روستا را نجات بدهد.
پروانه بال زد و آمد و نشست کنار کبوتر کاغذی گفت: به نرگس بگو یک نامۀ دیگر برای مرد بارانی بفرستد و از او بخواهد که بیاید. کبوتر کاغذی ساکت شد و سرش را پایین انداخت. بغض گلویش را گرفت آرام و خسته گفت: یعنی یک نامه دیگر بفرستد به شهر آرزوها؟ اما اگر این بار هم... .
پروانه با لبخند و مهربانی گفت: نیازی نیست نامه‌اش را به شهر آرزوها بفرستد. به نرگس بگو نامه‌اش را توی آب چشمه بیندازد. حتماً به دست مرد بارانی خواهد رسید.
کبوتر کاغذی که گیج شده بود پرسید: چشمه؟ کدام چشمه؟ اینجا که همۀ چشمه‌ها و قنات‌ها خشک شده‌اند.»
 
رمان «کبوتر کاغذی» به قلم لیلا مدرس‌پور و با تصویرگری تکتم نوروزی در 100 صفحه مصور رنگی به بهای 85 هزارتومان از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها