پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
نویسندگان به‌جای درآوردن ادای غربی‌ها به امثال شاهنامه رجوع کنند

یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی معتقد است، نویسندگان ما باید به جای ادای غربی‌ها را در آوردن، به آثار غنی چون شاهنامه رجوع و اتکا کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ششمین جلسه از فصل دوم «درس گفتارهای شاهنامه»، که به گفتار سام اختصاص داشت، با حضور یوسفعلی میرشکاک شاعر و پژوهشگر ادبی در سالن شماره ۴۰۷ حوزه هنری برگزار شد.

یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی، جایگاه شاهان در شاهنامه را بر مبنای خردورزی عنوان کرد و در ادامه آیین پهلوانی را مبتنی بر حمایت از مردم دانست و گفت: هر جا که دین و دیانت و عدالت در کار است، آیین پهلوانی نمود بیشتری دارد اما هر جا که نیست، پهلوانان به سختی می‌افتند.

وی در بخش دیگری از این نشست، به غنای اندیشه، وجوه هنری و قدرت داستان‌پردازی و روایتگری شاهنامه فردوسی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که نویسندگان ما به جای ادای غربی‌ها را در آوردن، به آثار غنی چون شاهنامه رجوع و اتکا کنند.

این شاعر گفت: بزرگانی چون مولوی، عطار و فردوسی قلم برمی‌داشتند و می‌نوشتند که این از الطاف سلسله حقیقیه محمدیه (ص) است. یعنی همان‌طور که بر ایشان وحی می‌شد، ماهیت آفرینش ادبی این بزرگان هم از این دست وحی است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها