چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» منتشر شد

کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» با نویسندگی و تصویرگری خدیجه بابایی ابرقویی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خسته نباشید عمو قاسم» با نویسندگی و تصویرگری زنده‌یاد خدیجه بابایی ابرقویی با موضوع شهید سردار قاسم سلیمانی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

در این کتاب که برای گروه سنی کودک نوشته شده است سعی شده با تصویرهای جذاب و زیبا کودک را با شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی و مفهوم جنگ و شهادت آشنا کند.

بسیاری از والدین مشتاق هستند فرزندان‌شان درک روشنی از مفهوم شهادت و از خودگذشتگی داشته باشند، نهادینه‌سازی مفهوم شهادت و ایثار در فرزندان صرفاً کار خانواده نیست. در کنار خانواده باید رسانه‌ها، آموزش و پرورش و فضای عمومی نیز در این زمینه فعال باشند. یکی از زمینه‌هایی که می‌توان این مفاهیم را به کودکان آموزش داد تولید کتاب‌های داستانی است.

نویسنده کتاب متأسفانه قبل از چاپ این کتاب همراه با همسرشان «محمد حسین فرج نژاد»، عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم و از اساتید برجسته سواد رسانه و صهیونیسم پژوهی کشور و سه فرزندشان در یک سانحه رانندگی جان خودشان را از دست دادند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«علی و مادر با هم به هال رفتند. مادر مشغول گشتن شد. رزمنده‌های توی صفحه تلویزیون توجه علی را به خود جلب کردند. او روبه‌روی تلویزیون ایستاد و مشغول تماشای آنها شد. یکی از رزمندگان چهره مهربانی داشت و علی فکر کرد او را می‌شناسد. مرد، ریش‌های مرتبی داشت درست شبیه ریش‌های پدربزرگ علی که عکسش روی طاقچه بود»

این‌کتاب با ۱۶ صفحه مصور رنگی و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها